Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:01:32 GMT

کشته شدن ۴ نظامی در حمله طالبان به شمال غرب افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۳۹۶/کشته_شدن_۴_نظامی_در_حمله_طالبان_به_شمال_غرب_افغانستان

کشته شدن ۴ نظامی در حمله طالبان به شمال غرب افغانستان

مقام‌های محلی در ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان اعلام کردند که در حمله طالبان به نیروهای دولتی چهار نظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «جمشید شهابی» سخنگوی والی بادغیس اظهارداشت که درگیری طالبان با نیروهای دولتی در 50 کیلومتری مرکز ولایت بادغیس به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مقام‌های محلی در بادغیس نیز گفته‌اند که در حملات طالبان دستکم چهار نظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

شهابی به افق گفت که این درگیری در فاصله 50 کیلومتری «قلعه نو» مرکز بادغیس صورت گرفته است.

وی افزود: تعدادی از طالبان نیز در این درگیری کشته و زخمی شده‌است.

پیوستن فرمانده عملیاتی پلیس محلی بادغیس به طالبان در شمال غرب افغانستانتسلیم شدن 90 نیروی امنیتی به گروه طالبان در غرب افغانستانحمله طالبان به نیروهای امنیتی در غرب افغانستان +فیلمسقوط چندین پاسگاه امنیتی بر اثر حمله طالبان به شمال غرب افغانستانپیوستن 100 نظامی افغان به طالبان در شمال غرب افغانستانپیوستن یک هزار نفر به طالبان در شمال غرب افغانستان

حملات طالبان به غرب و شمال غرب افغانستان افزایش یافته است، چند ماه قبل نیز برخی از منابع خبری در این کشور از پیوستن یک هزار نفر به طالبان در ولایت بادغیس خبر داده بودند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که مردم بیش از 63 روستا در شهرستان «بادغیس» از این گروه اعلام حمایت کرده است.

وی تصریح کرد که یک هزار نفر همراه با سلاح به طالبان در این شهرستان پیوسته‌اند.

اخیرا فعالیت کمیسیون جلب و جذب طالبان در غرب افغانستان افزایش یافته است و در چند هفته گذشته به جز غیرنظامیان چند صد نفر از نیروی امنیتی افغان نیز به این گروه پیوسته‌اند.

مرکز خبرنگاری تحقیقی افغانستان نیز گزارش داده بود که مراجعه مردم به دادگاه‌های طالبان به جای مراجع قضایی دولتی در 21 شهرستان در غرب افغانستان از جمله غور و بادغیس افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۳۹۶/کشته_شدن_۴_نظامی_در_حمله_طالبان_به_شمال_غرب_افغانستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: