Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@20:32:35 GMT

معضلات امروز ناشی از کمرنگ شدن روحیه خداباوری است/بی‌تدبیری و عدم نظارت بر بازار، مشکلات بسیاری ایجاد کرده

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۲۱۶۹/معضلات_امروز_ناشی_از_کمرنگ_شدن_روحیه_خداباوری_است_بی_تدبیری_و_عدم_نظارت_بر_بازار_مشکلات_بسیاری_ایجاد_کرده

معضلات امروز ناشی از کمرنگ شدن روحیه خداباوری است/بی‌تدبیری و عدم نظارت بر بازار، مشکلات بسیاری ایجاد کرده

ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، بی تدبیری در مقابله با افزایش قیمت ها و همچنین توطئه های دشمن برای چهل سالگی انقلاب پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری، بی تدبیری در مقابله با گرانی ها، و توطئه های دشمن در چهل سالگی انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***امام جمعه یزد:دلیل برخی معضلات امروز کشور کمرنگ شدن روحیه خداباوری در جامعه است

امام‌جمعه یزد دلیل برخی از مشکلات اخیر اقتصادی کشور را کم شدن روحیه خداباوری در جامعه دانست و افزود: اینکه عده‌ای تا قدری اجناس کم شده یا گران می‌شود به‌جای همراهی و کمک به مردم، انبارهای خود را پر از کالا می‌کنند و با احتکار و گران‌فروشی شرایط را برای مردم سخت‌تر می‌کنند، به دلیل ضعف باورهای دینی و توحید آن‌ها است.

ناصری متذکر شد: این وعده خداوند است که اگر کسی از دیگران دست‌گیری کند و با مردم به نیکی و انصاف برخورد کند، خداوند هم در دنیا و هم در آخرت، ده‌ها برابر بیشتر از بخشش و انفاقی که داشته به او عطا خواهد کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه دشمنان ایران اسلامی و در رأس آن‌ها آمریکا، در چهل سال اخیر از هیچ توطئه و ظلمی علیه مردم ایران دریغ نکردند، اظهار داشت: آمریکا به کشورهای اسلامی و سرمایه و داشته‌های آن ها مثل نفت، چشم طمع دارد و استقلال آن‌ها را نمی‌تواند تحمل کند چراکه منافع شوم استکبار، به خطر می‌افتد.

وی دلیل دشمنی آمریکا با مردم و انقلاب را استقلال و ظلم‌ستیزی ایران اسلامی دانست و افزود: ایران کشوری است که در جهان با زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آمریکا مبارزه می‌کند و پرچم ظلم‌ستیزی را برافراشته و مانع تحقق اهداف پلید آمریکا و هم‌پیمانانش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولین در برابر فتنه‌ها و اختلاف‌افکنی‌های آمریکا تأکید کرد و یادآور شد: مستکبرین عالم با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به‌خصوص از طریق رسانه‌ها و جنگ روانی به دنبال این هستند که کشور را به سمت آشوب ببرند و میان گروه‌ها و مردم و مسئولین اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

***امام جمعه ابرکوه: مهم‌ترین هدف دشمن دست کشیدن ایران از نقاط قوت و عناصر قدرت ملی است

امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: در همین راستا ما نباید لحظه‌ای غافل شویم. جوانان، ملت و صنوف باید مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند. یکی از معجزات 40 ساله این انقلاب وجود جوانان غیوری است که نه امام و نه جنگ تحمیلی را دیدند اما رویش انقلاب شدند.

وی به ناکامی آمریکا در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: انگلیس و فرانسه هم قسم آمریکا بوده و برای خوش‌رقصی مدعی پرخطر بودن آزمایش موشکی ایران شده و آن را در شورای امنیت مطرح کردند؛ اما به خاطر اختلاف‌نظر با دیگر اعضای شورای امنیت نتوانستند قطعنامه‌ای را علیه کشورمان به تصویب برسانند.

حسینی اضافه کرد: سرانجام شکاف بین شرق و غرب بر سر برنامه موشکی ایران بیشتر علنی شد و ناکامی مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه در تصویب قطعنامه علیه ایران نشان داد که آمریکا دیگر قادر نیست اجماع قبلی خود را بازسازی کند. ضمن اینکه مسئولین کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که توان موشکی ایران بازدارنده و دفاعی است و قابل مذاکره نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه به سالروز تحویل هواپیماهای میراژ توسط فرانسه در سال ۶۵ به صدام اشاره و عنوان کرد: صدام با همین هواپیماها دزفول و شهرهای خوزستان را موشک‌باران می‌کرد و حامیانش قهقهه می‌زدند. لذا به همان دلیل جنایت دیروز در کمک به حمایت از صدام، امروز از قدرت دفاعی و موشکی ملت ایران ناراحت هستند.

حسینی با اشاره به اقتدار جبهه مقاومت در عرصه‌های جهانی، یادآور شد: در نشست ایجاد آتش‌بس در یمن دشمنان نتوانستند نقطه نظراتشان را بر انصار الله تحمیل کرده، بلکه با دعوت رسمی از انصار الله این جبهه را به رسمیت شناختند.

***امام جمعه بخش بهمن: بی‌تدبیری و عدم نظارت بر بازار، مشکلات بسیاری ایجاد کرده

امام‌جمعه بخش بهمن افزود: با وجود آنکه دولت شاه، تحریم نبود و آمریکا و اروپا بهترین رابطه را و بیشترین حمایت را از او داشتند 80 درصد مردم ایران فاقد امکانات رفاهی و زیربنایی بوده و در فقر و فلاکت زندگی می‌کردند. لذا باید با ذکر دستاوردها و خدمات این انقلاب فرصت شبهه پراکنی را از دشمن بگیریم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا اشاره کرد و افزود: امروز جمهوری اسلامی به جهت اقتدار، پیشرفت و باج ندادن به دیگران، دشمنان زیادی دارد که همیشه در حال تدارک نقشه‌ای برای آن هستند.

علیزاده با بیان اینکه به یاری خداوند همیشه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شده است، تأکید کرد: این ناکامی دشمن به معنای غفلت و عدم مراقبت از سوی ملت ایران نیست. فشار اقتصادی، روانی و عملی ازجمله مهم‌ترین اهداف دشمن است که برای آن برنامه‌ریزی کرده و مقابله با آن هوشیاری و بصیرت جمعی را می‌طلبد.

خطیب جمعه بخش بهمن در حوزه فشار اقتصادی تأکید کرد: نمی‌توان گفت که همه مشکلات از دشمن است. بی‌تدبیری و عدم نظارت بر بازار، مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. چه کسی باید جلوی افزایش بی‌رویه قیمت اجناس را بگیرد و با گران‌فروشان برخورد کند؟ چگونه است که اگر کسی امروز جنسی ارزان بفروشد با او برخورد می‌شود اما اگر چندین برابر گران‌فروشی کند برخوردی نمی‌شود؟

علیزاده عنوان کرد: در حوزه فشار روانی نیز دشمن تلاش می‌کند تا ملت ایران از نقاط قوت خود ازجمله پیشرفت هسته‌ای، نفوذ منطقه‌ای، توان موشکی و قدرت دفاعی دست کشیده تا بتوانند به‌راحتی بر سرنوشت ما مسلط شوند.

وی یادآور شد: هر چه ما عقب‌نشینی کنیم آن‌ها جلوتر می‌آیند و درخواست بیشتری دارند. لذا هرزمانی که در مقابل جبهه‌ دشمن انعطاف نشان دهیم و بخواهیم با توجیه بهانه را از دست آنان بگیریم، به معنای عقب‌نشینی بوده و آنان نیز مواضع گستاخانه‌تری علیه ما خواهند گرفت.

انتهای پیام/س*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۱۶۹/معضلات_امروز_ناشی_از_کمرنگ_شدن_روحیه_خداباوری_است_بی_تدبیری_و_عدم_نظارت_بر_بازار_مشکلات_بسیاری_ایجاد_کرده را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: