Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@09:50:25 GMT

نقش پسر وزیر در اعزام نشدن تیم های شنا به ازبکستان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۳۲۹۵/نقش_پسر_وزیر_در_اعزام_نشدن_تیم_های_شنا_به_ازبکستان_چه_بود

نقش پسر وزیر در اعزام نشدن تیم های شنا به ازبکستان چه بود؟

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم های شنا، شیرجه و واترپلو از چند ماه گذشته خود را برای حضور در مسابقات رده های سنی آسیا در ازبکستان آماده می کردند. قبل از اعزام تیم های ملی به ازبکستان صحبت هایی مبنی بر سفر با اتوبوس به تاشکند به گوش می رسید که از سوی مسئولان فدراسیون تکذیب و اعلام شد ورزشکاران به صورت هوایی به ازبکستان می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روز اعزام تیم های ملی بعد از معطلی 12 ساعته در فرودگاه نتوانستند ایران را ترک کنند و به مسابقات برسند.
فدراسیون در واکنش به این اتفاق این اطلاعیه را منتشر کرد:
با وجود تلاش‌های مستمر مجموعه پرسنل فدراسیون، مسئولان وزارت ورزش و وزارت امورخارجه و سازمان هواپیمایی کشور؛
متاسفانه به دلیل صادر نشدن مجوز پرواز از طرف کشورهای همجوار، اعزام کاروان ایران به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا لغو شد.
فدراسیون شنا مراتب تاسف خود را از لغو این سفر به مسئولان برگزاری اعلام و مراتب اعتراض خود را به کنفدراسیون آسیا اعلام کرد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیز در توضیح علت لغو این سفر اظهار کرد: ما حدود یک ماه قبل برای گرفتن بلیط و دیگر مسائل مربوط به شرکت در مسابقات آسیا اقدام کردیم. حدود هشت ماه فدراسیون و ورزشکاران تلاش می کنند که در این مسابقات حضور مؤثر داشته باشیم. بیست روز قبل آژانس مدنظر که کارهای ما را انجام می داد، اعلام کرد خط هوایی مربوطه بلیط های رزرو شده را با توجه به اینکه انفرادی بوده باطل کرده و گروهی صادر می کند. حدود 2 هفته قبل از مسابقات برای کمتر از نصف کاروان بلیط صادر شد.

او درباره این موضوع که گفته می شود هزینه پرواز زیاد بوده به همین دلیل از تعداد کاروان کاسته شده است، بیان کرد: وزارت ورزش به ما تأکید کرد به مسائل مالی توجه نکنیم و بهترین مسیر را برای ورزشکاران انتخاب کنیم. ما پنج شنبه ورزشکاران را به فرودگاه مهرآباد بردیم تا با پرواز چارتر به کشور ازبکستان اعزام شوند که متأسفانه مجوز حضور در این کشور صادر نشده بود.
رضوانی ادامه داد: رئیس سازمان هواپیمایی کشور تلاش بسیاری کرد تا توانستیم بعد از 12 ساعت مجوز ازبکستان را بگیریم. شناگران را به استراحتگاهی بردیم تا با پرواز بعدی به ازبکستان اعزام شویم اما بعد از حضور در فرودگاه مجدداً مجوز صادر نشد.

*خرید از آژانس هواپیمایی پسر وزیر!

موضوع به همین جا ختم نشد و رضا خیبری نژاد سرمربی تیم ملی شیرجه اعلام کرد به دلیل ضربه ای که به شیرجه ایران به واسطه شرکت نکردن در مسابقات رده های سنی وارد شده از سمت خود استعفا کرده است.
او در حاشیه صحبت هایش به نکاتی اشاره کرد که واکنش فدراسیون شنا را در پی داشت.

خیبری نژاد درمصاحبه با یکی از خبرگزاری ها گفت: " من از برخی کارمندان فدراسیون شنیده‌ ام که همیشه و برای همه اعزام‌ها مسئولان از یک آژانس مسافربری خاص بلیت تهیه می‌کردند که در آنجا بیشتر کارها به صورت اعتباری انجام می‌شد و نیاز به پول نقد نبود، اما این بار آقایان برای تهیه بلیت به آژانس جدیدی رفتند که مربوط به پسر وزیر ورزش بود.

خیبری نژاد ادامه می دهد: مبلغی حدود 55 میلیون تومان هم بابت رزرو بلیت‌ها پرداخت شد، اما چون تایید نهایی نکردند مسئولان آژانس هم بلیت‌ها را به نفرات دیگری فروختند! حالا در این بین چه کسی مقصر است، خدا می‌داند. یک سهل‌ انگاری موجب شد تا ضربه‌ های جبران‌ ناپذیری بخوریم. من احساس مسئولیت کردم و به همین دلیل می‌خواهم از سمت خودم کناره‌ گیری کنم."

درپی انتشار این خبر فدراسیون با انتشار اطلاعیه ای هر گونه وابستگی آژانس هواپیمایی را با یکی از بستگان وزیر رد کرد. در این اطلاعیه آمده است:

جهت استفاده بهینه و بهره گیری مناسب از امکانات و ظرفیت‌های صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، شرکت ” قهرمان سیر» به عنوان یکی از شرکت های تحت پوشش صندوق مذکور فعالیت خود را جهت حمل و نقل درون و برون کشوری در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل به صورت زمینی، هوایی اعم از تهیه بلیت هواپیما، اخذ روادید و رزرو هتل و … از چندی پیش آغاز کرد.

پیرو توصیه معاونت محترم پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون شنا از تاریخ ابلاغ، برای تهیه بلیت های مسافرتی و اعزام تیم ها از همکاری این مجموعه که متعلق به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان وزارت ورزش جمهوری اسلامی است، بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که فعالیت شرکت مذکور قبلا طی مراسمی رسمی با حضور مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی آغاز و از طریق سایت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و خبرگزاری‌های رسمی اطلاع رسانی شده و به وسیله نامه رسمی و اداری به کلیه مجموعه های زیر مجموعه وزارت ورزش ابلاغ شده بود.

بنابراین فدراسیون شنا قویاً هرگونه ارتباط با سایر اشخاص حقیقی غیرمرتبط با شرکت مذکور را جهت تهیه بلیت و روادید اعزام تیم هایی ملی تکذیب می‌کند. بدیهی است انتشار اکاذیب در این باره مشمول پیگرد حقوقی خواهد بود.

*تدارک برای حضور در مسابقات جایگزین

مسئولان فدراسیون واقع بینانه به ضربه ای که به ورزشکاران نوجوان و جوان به دلیل اعزام نشدن به ازبکستان وارد شده است، اذعان دارند. به همین دلیل کمیته های فنی در تدارک مسابقات جایگزین برای این تیم ها هستند. اما باید این نکته را در نظر داشت که مسئولان فدراسیون در چنین اموری باید با دقت بیشتری عمل کنند تا زحمات ورزشکاران آن هم در رده های سنی پائین که انگیزه های فراوانی دارند از بین نرود. چرا که از مدت ها قبل حضور در مسابقات رده های سنی آسیا در تقویم ورزشی فدراسیون قرار داشته است.

انتهای پیام/

واکنش فدراسیون شنا به اعزام نشدن تیم های ملی به ازبکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۲۹۵/نقش_پسر_وزیر_در_اعزام_نشدن_تیم_های_شنا_به_ازبکستان_چه_بود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: