Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@05:41:37 GMT

عدم تغییر شرایط پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۳۳۱۶/عدم_تغییر_شرایط_پذیرش_در_دانشگاه_های_علوم_پزشکی

عدم تغییر شرایط پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که بیشتر ظرفیت های مازاد برای این دسته از دانشجویان، به دلیل عدم تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی و رشته های تخصصی است و به صورت مازاد برای این مقاطع در نظر گرفته شده است و ارتباطی با پذیرش از کنکور سراسری ندارد.

به گزارش قدس آنلاین،دکتر باقر لاریجانی گفت: سعی کردیم که ظرفیت های گروه پزشکی در کل دانشگاه های علوم پزشکی در حدود ظرفیت های سال قبل باشد و شرایط دانشگاه ها نیز تغییری نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره بحثی که در زمینه اختصاص ظرفیت به دانشجویان ایرانی خارج از کشور از ظرفیت پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شده، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری به دلیل انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور و همچنین پذیرش دانشجوی خارجی بر اساس قراردادهای بین المللی، تحت تاثیر قرار نمی گیرد زیرا ظرفیت های گفته شده ظرفیت مازاد هستند که برای دانشگاه های علوم پزشکی تعریف کرده ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که بیشتر ظرفیت های مازاد برای این دسته از دانشجویان، به دلیل عدم تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی و رشته های تخصصی است و به صورت مازاد برای این مقاطع در نظر گرفته شده است و ارتباطی با پذیرش از کنکور سراسری ندارد.

وی گفت: در حوزه پزشکی رقابت بسیار بالا است از همین رو این تصور بوجود آمده است که ظرفیت کم است در حالی که ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری تحت تاثیر سیاست های پذیرش دانشجو از خارج نیست.

لاریجانی یادآور شد: در گروه پزشکی برای پذیرش دانشجو ما باید دو موضوع را مد نظر قرار دهیم اول نیازهای کشور و دیگر ظرفیت دانشگاه ها. از همین رو ما در وزارت بهداشت باید متناسب با نیازهای کشور دانشجو تربیت کنیم. در حال حاضر در برخی از رشته های گروه پزشکی فارغ التحصیلانی داریم که محل کار به آسانی برای آنها پیدا نمی شود.

وی گفت: موضوع توجه به نیازسنجی سبب شده است که ما محاسبات نیروی انسانی مورد نیاز کشور در گروه پزشکی را تا ۵ سال آینده تهیه کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: محاسبات نیروی انسانی هم در گروه های دکتری عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و هم در گروه رشته های تخصصی تهیه و در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی تصویب شده است و این محاسبات مبنای تربیت دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۳۳۱۶/عدم_تغییر_شرایط_پذیرش_در_دانشگاه_های_علوم_پزشکی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: