Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@10:12:41 GMT

فربه بودن دولت یکی از مشکلات سیستم اداری کشور است/ ادغام سازمان‌های حمایتی مفید ولی قابل اجرا نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۴۴۶۰/فربه_بودن_دولت_یکی_از_مشکلات_سیستم_اداری_کشور_است_ادغام_سازمان_های_حمایتی_مفید_ولی_قابل_اجرا_نیست

به گزارش ایلنا، سلمان خدادادی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر ادغام سازمان ‌‌ای حمایتی، وجود تشکیلات موازی متعدد را معضلی جدی برای کشور دانست و گفت: این موضوع باعث صرف انرژی زیاد و ایجاد اختلاف در رسیدگی‌‌ها می‌‌شود.

وی افزود: با ادغام تمامی سازمان‌های موازی مسئولیت، جوابگویی‌‌ها و مرجع رسیدگی به مشکلات مشخص و در رسیدگی به امور مردم تسریع می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ادغام سازمان‌‌‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی اظهار داشت: تعداد پرسنل بهزیستی و کمیته امداد در تمامی شهرستان‌‌ها به اندازه‌‌ای است که می‌‌توانند به تمامی مسائل مددجویان کشور رسیدگی کنند و به طور قطع حتی با نیمی از پرسنل کمیته امداد و بهزیستی می‌‌توان به تمامی امور آنها رسیدگی کرد و با ادغام سازمان‌‌های حمایتی تعداد نیروها را هم می‌توان کاهش و صرفه‌جویی زیادی را به دنبال داشت. 

خدادادی با بیان اینکه علیرغم تمامی فواید امکان ادغام سازمان‌های حمایتی فراهم نیست، تصریح کرد: در مجلس ششم بیش از یک سال در جلسات متعددی ادغام و حذف برخی سازمان‌ها و تشکیلات موازی را بررسی کردیم اما متاسفانه به سرانجام نرسید بنابراین به نظر می‌رسد امکان تحقق این امر فراهم نباشد. 

وی ادامه داد: ادغام سازمان‌‌های حمایتی تدبیر و ایده بسیار خوبی است اما قابل اجرا نیست، هر چند این ادغام سازمان‌‌ها امری مفید است اما متاسفانه برخی مدیران به هیچ وجه به دنبال از دست دادن جایگاه خود نیستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی اصلاح ساختار را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به ایجاد تحول و انقلابی عظیم در ساختار اداری کشور نیاز داریم زیرا امروزه ۹۰ درصد اعتبارات کشور صرف امور جاری و حقوق کارمندان و ادارات می‌شود و این در حالی است که تنها ۱۰ درصد آن صرف امور عمرانی کشور می‌شود که نیاز است امور زاید را حذف و به امور ضروری پرداخت.

خدادادی اضافه کرد: یکی از دردهای فعلی سیستم اداری کشور فربه بودن دولت است این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر لزوم چابک‌‌سازی دولت، کاهش هزینه‌ها و افزایش اعتبارات تاکید کرده‌اند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۴۶۰/فربه_بودن_دولت_یکی_از_مشکلات_سیستم_اداری_کشور_است_ادغام_سازمان_های_حمایتی_مفید_ولی_قابل_اجرا_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: