Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-24@13:27:09 GMT

چرا کیک و کلوچه های خیابانی، سرطانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۳۵۰/چرا_کیک_و_کلوچه_های_خیابانی_سرطانی_هستند

چرا کیک و کلوچه های خیابانی، سرطانی هستند؟

کیک و کلوچه های که در کنار خیابان ها به فروش می رسد از مواد اولیه استاندارد درست نشده اند و برای سلامتی بدن بسیار خطرناک می باشند. در این مقاله از دکتر سلام به مواد سرطان زای درون کیک و کلوچه های خیابانی پرداخته ایم. حتما این بخش را مطالعه کنید.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: کیک‌های فله‌ای معمولا از مواد غیر بهداشتی تهیه می شود که سلامت بدن را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: شکر در کلوچه‌هایی که به صورت غیر کارخانه‌ای و در کنار خیابان به مردم عرضه می‌شود از نظر بهداشتی دچار مشکلات متعددی بوده و مواد اولیه به کار رفته در آنها استانداردهای لازم در حوزه سلامت و بهداشت را کسب نکرده است.

وی بیان کرد: کلوچه‌ها و کیک‌های فله ای و باز معمولا در کارگاه‌هایی در حاشیه‌ شهرها تولید می‌شود که اکثر آنها غیر مجاز بوده و مجوز و پروانه‌های لازم را ندارند که در آنها برای کاهش قیمت از مواد غیرطبیعی و غیرمجاز و بعضا ارزان قیمت استفاده می شود.

عزیزی عنوان کرد: کلوچه‌هایی که در کنار خیابان به صورت باز و فله‌ای عرضه می‌شود ممکن است با روغن‌های چند بار مصرف تهیه شده باشند که این نوع مواد سبب بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان در میان افراد مصرف کننده می شود.

وی تأکید کرد: در زمان تهیه کیک‌های باز و غیر کارخانه‌ای ممکن است از میزان بیش از حد شکر برای تهیه آن استفاده شود و همین مسئله باعث شیوع بیماری دیابت در بین مردم می‌شود که خوردن این کیک‌ها نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه در بسیاری از مواقع دارای ضررهای زیادی است.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: اگر مردم از مصرف کیک‌های فله‌ای خودداری کنند تولید آن متوقف می‌شود که سازمان‌های نظارتی نیز باید وظیفه‌ خود را به درستی انجام دهند تا سلامت مردم حفظ شود.

وی یادآور شد: پیدا کردن کارگاه‌های غیر مجاز تولید کیک و کلوچه بسیار آسان بوده و مسئولان ذیربط باید تلاش بیشتری برای انجام این گونه امور انجام دهند تا سلامت مردم و جامعه به خطر نیافتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۳۵۰/چرا_کیک_و_کلوچه_های_خیابانی_سرطانی_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: