Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@19:52:46 GMT

قيمت طلا تحت تاثير کاهش ارزش دلار و برخي ريسک هاي سياسي و اقتصادي است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۴۵۱/قیمت_طلا_تحت_تاثیر_کاهش_ارزش_دلار_و_برخی_ریسک_های_سیاسی_و_اقتصادی_است

خبرگزاري آريا-قيمت طلا تحت تاثير کاهش ارزش دلار و بروز برخي ريسک هاي سياسي و اقتصادي، افزايش يافته و امروز قيمت هر اونس فلز زرد در سطح 1257 دلار در نوسان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، عامل اصلي رشد قيمت طلا در دو هفته اخير، کاهش ارزش دلار و پيش بيني عملکرد منفي اين ارز در ماه هاي آينده بوده البته برخي علل ديگر نيز بر جذابيت طلا افزودهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته قبل در نشست کميته سياستگذاري بانک مرکزي آمريکا، نرخ هاي بهره بالا برده شد اما در بيانيه پاياني نشست، بر تدريجي بودن افزايش نرخ هاي بهره تاکيد شد.
اين در حالي است که سرمايه گذاران انتظار داشتند بانک مرکزي به افزايش سريع تر نرخ هاي بهره اشاره کند.
در بيانيه پايان نشست اعلام شد، اگر شرايط مناسب باشد امسال 3 بار و سال آينده ميلادي 3 بار ديگر نرخ هاي بهره بالا برده مي شود. اين پيش بيني به کاهش قابل ملاحظه شاخص دلار و رشد قيمت طلا منجر شد.
انتظار مي رود در سال جاري ميلادي، تدريجي بودن افزايش نرخ هاي بهره عاملي براي حمايت از قيمت طلا باشد.
عامل ديگر جذابيت طلا براي سرمايه گذاران، ترديدهايي است که در باره عملي شدن وعده هاي ترامپ بوجود آمده است. در ماه هاي اخير خوشبيني سرمايه گذاران درباره افق اقتصاد آمريکا به رشد قابل ملاحظه شاخص هاي مالي منجر شده است.
پس از اعلام پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري، قيمت طلا به شدت کاهش يافت زيرا همه تصور مي کردند بازدهي سرمايه گذاري در بازارهاي مالي به شدت بالا خواهد بود.
در سه ماه اخير، يعني از ابتداي سال جاري ميلادي، قيمت طلا رشد کرده و بخشي از کاهش آن جبران شده است. در روزهاي گذشته، برخي نشانه ها از ناتواني ترامپ در اجراي فوري وعده هايش نمايان شده است. ترامپ وعده داده بود از ماليات ها بکاهد، قوانين دست و پاگير را حذف کند و هزار ميليارد دلار صرف توسعه زيرساخت ها کند.
او در هفته هاي اخير بر اجراي اين وعده ها تاکيد کرده اما در چند روز گذشته مشخص شده که حتي اگر کنگره با برنامه هاي ترامپ موافق باشد اجراي آنها زمانبر است و بايد يه اين نکته اشاره کرد که در برخي موارد، جلب نظر تعداد کافي از نمايندگان کنگره کار آساني نيست.
تحليلگران معتقدند هر گونه ترديد درباره تحقق وعده هاي ترامپ به ضعف بازارهاي مالي و رشد قيمت طلا منجر مي شود.
به اين ترتيب، به باور کارشناسان شرايط کنوني به رشد قيمت طلا کمک مي کند اما نوسان ها ادامه پيدا خواهد کرد.
برخي نهادهاي تحليلگر پيش بيني کرده اند که امسال قيمت طلا مانند سال گذشته ميلادي رشد خواهد کرد.
سرمايه گذاران در بازار طلا عموما بر اخباري که از تصميم هاي کنگره آمريکا در باره برنامه هاي ترامپ منتشر مي شود تمرکز کرده اند. همگامي کنگره با برنامه هاي ترامپ به رشد ارزش دلار و کاهش قيمت طلا منجر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۵۱/قیمت_طلا_تحت_تاثیر_کاهش_ارزش_دلار_و_برخی_ریسک_های_سیاسی_و_اقتصادی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: