Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@15:48:49 GMT

حاشیه های یک انتصاب در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۴۷۷/حاشیه_های_یک_انتصاب_در_پالایشگاه_ستاره_خلیج_فارس

‍‍‍‍‍‍

همین یک هفته پیش بود که علی رضا صادق آبادی به عنوان جوانترین معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت معظم پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ؛ وی در پایان جلسه معارفه خود اولین اولویت خود را حل مشکل پالایشگاه ستاره خلیج فارس اعلام و ابراز امیدواری کرد که با کمک همکارانش و سهامداران شرایطی را فراهم آورد تا پروژه ستاره خلیج فارس تمام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پالایشگاه ستاره خلیج فارس مالکیت سهامی دارد که 49 درصد کل سهام آن به شرکت سرمایه گذاری نفت ، گاز و پتروشیمی تامین ( تاپیکو) وابسته به تامین اجتماعی ، 33 درصد آن به صندوق های بازنشستگی نفت و 18 درصد آن نیز به شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی است.
فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اردیبهشت امسال پس از حدود ده سال کار ساخت با حضور رئیس جمهور افتتاح شد . قرار بود در فاز اول ، این پالایشگاه با تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 ، ایران را در تولید بنزین خود کفا کند ، اما به قول مدیر جوان شرکت پالایش و پخش مشکلات بسیاری در این راه وجود داشت.
علی رضا صادق آبادی می گوید: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل اینکه شرکت ملی مهندسی نفت در اجرای آن درگیر نشد ، بدنه کارفرمایی قوی در آن شکل نگرفت و به همین دلیل روند اجرای آن با مشکل روبرو شد .
وی برای تشریح این وضع در پالایشگاه یک مثال می زند و تصریح می کند : در پالایشگاه ستاره خلیج فارس شرایطی شکل گرفت مثل آنکه شما می خواهید به جنگ بروید ولی سپاه شما تجهیز نیست .
چهارروز بعد از انتصاب ، مدیر جوان برای تجهیز سپاه خود در اولین اقدام با سفر به بندرعباس و در جریان بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس مدیرعامل و دو عضو هیئت مدیره آن را در روزهای تعطیل آخر هفته تغییر داد. اقدامی که انتقاد مدیران تامین اجتماعی را به عنوان سهامدار 49 درصدی پالایشگاه به همراه داشت.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین ( تاپیکو) وابسته به تامین اجتماعی می گوید : برای ما این کار غریب بود و ما گله مندیم . چراکه حتی با یک تماس هم مدیران تاپیکو ، شستا به عنوان سهامدار 49 درصدی پالایشگاه برای تغییر مدیرعامل گرفته نشد .
محمد حسن پیوندی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ادامه می دهد: روز جمعه از طریق یکی از سایت های خبری متوجه شدم آقای صادق آبادی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش در سفری به بندر عباس علاوه بر مدیر عامل دو عضو هیئت مدیره پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تغییر داده است.
وی در تشریح ماجرا می گوید : صادق آبادی بعد از بازدید از پالایشگاه با حضور سه عضو هیئت مدیره از پنج عضو تشکیل جلسه داده و آقای امامی مدیر عامل پالایشگاه را از کار برکنار و آقای دادور را به سمت مدیر عاملی این پالایشگاه منصوب کرده است.
پیوندی ادامه داد: دو ماه پیش بود که پس از راه اندازی فاز یک پالایشگاه به خواست خود وزارت نفت تیم قبلی مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس تغییر کرد و آقای امامی از مجریان منطقه پارس جنوبی و مورد وثوق وزارت نفت به عنوان مدیر عامل معرفی شد.
وی با ابراز ناخرسندی از نوع این تغییر تاکید می کند: این اتفاق برای ما غریب است چرا که تاکنون همراهی خوبی با وزارت نفت در تامین مالی پالایشگاه داشتیم و چیزی که باعث گله مندی ما شده این است که حتی یک تلفن در این زمینه به ما نشد.
البته او با وجود آنکه خود یکی از سرمایه گذاران ستاره خلیج فارس است ، مشکلات مالی این پروژه را تایید می کند و می گوید: ما برای تامین مالی ستاره خلیج فارس که در آن 10 هزار نیروی انسانی فعالیت می کند ، بارها به بازار سرمایه رجوع کردیم ، اما قراربود که با فروش بنزین تولیدی در این پالایشگاه بخشی از مشکلات مالی برطرف شود که این اتفاق تاکنون به صورت مطلوب نیافتاده است .
وی همچنین به مشکل تغییر مکرر مدیران در طرح ستاره خلیج فارس اشاره می کند و می گوید : دو ماه پیش به توصیه خود وزارت نفت ، آقای امامی که یکی از مدیران پارس جنوبی بود به عنوان مدیرعامل این طرح منصوب شد . سئوال ما این است که چرا وی دو ماه پیش منصوب شد و چرا حالا معزول شده است.
البته حواشی تغییرات در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به اینجا ختم نشد . چرا که کارکنان دفتر تهران پالایشگاه روز شنبه برای ورود به محل کار خود با مانعی جدی روبرو شدند. این مانع اطلاعیه مدیرعامل جدید پالایشگاه بود که دفتر تهران را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرده بود .
البته این اقدام با واکنش های متفاوتی روبرو شد ، درحالی که برخی این اقدام را برای توجیه تغییرات غیرمنتظره مدیرعامل عنوان می کردند ، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ، بسته شدن دفتر تهران پالایشگاه ستاره خلیج فارس را اقدامی تحسین برانگیز می داند .
اسدالله قره خانی با بیان اینکه تعطیلی دفتر پالایشگاه ستاره خلیج فارس ازجانب مدیرعامل جدید آن در تهران قابل تحسین است، تصریح کرد:عمدتا افرادی که به فعالیت در این پالایشگاه می پردازند، به دلیل آب و هوا و شرایط سخت محیطی ترجیح می دهند به بخش ستادی وارد شوند و بر این اساس ستاد روز به روز فربه تر می شود.تعداد افرادش بیشتر می شود و نیروهای کیفی انتقال پیدا می کنند.
به هر حال اکنون مدیران ستادی و راهبران فعالیت در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تغییر کرده اند ، این امید وجود دارد این پالایشگاه به عنوان یک طرح ملی شرایط بهتری پیدا کند .
­

دانلود دانلود فیلم

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۷۷/حاشیه_های_یک_انتصاب_در_پالایشگاه_ستاره_خلیج_فارس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: