Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:16:48 GMT

شرکت پالایش نفت تبریز الگوی اجرای بهینه سازی سیتم های بخار درکشور

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۴۷۸/شرکت_پالایش_نفت_تبریز_الگوی_اجرای_بهینه_سازی_سیتم_های_بخار_درکشور

شرکت پالایش نفت تبریز الگوی اجرای بهینه سازی سیتم های بخار درکشور

تبریز-هماهنگ کننده پروژه ملی بهره وری انرژی صنایع کلیدی ایران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از انتخاب پالایشگاه نفت تبریز به عنوان الگوی اجرای طرح بهینه سازی سیستم های بخار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هماهنگ کننده پروژه ملی بهره وری انرژی در صنایع کلیدی ایران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو و مسئول مدیریت انرژی شرکت پالایش نفت تبریز در جمع خبرنگاران موضوع انتخاب پالایشگاه نفت تبریز به عنوان الگوی اجرای طرح بهینه سازی سیستم های بخار در کشور را تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب شرکت پالایش نفت تبریز به عنوان الگوی اجرای بهینه سازی سیتم های بخار در کشور

نسیم شکاری هماهنگ کننده پروژه ملی بهره وری انرژی در صنایع کلیدی ایران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از فراخوان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد «یونیدو» از بین صنایع متقاضی، شرکت پالایش نفت تبریز به دلیل برخورداری از پارامترهای لازم و مد نظر این سازمان به عنوان الگو انتخاب شد.

وی افزود: این پروژه با مشارکت مالی صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (gef) در حال اجراست که به میزان پنج میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از سوی این صندوق به کشور ایران کمک بلاعوض شده و محوریت این پروژه بهره وری انرژی و صرفه جویی انرژی در صنایع است و اجرای آن در پنج صنعت پرمصرف انرژی صنایع آجر، سیمان، آهن و فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی در ایران مد نظر است.

نماینده یونیدو در ایران اظهار کرد: هدف اصلی پروژه تسریع برنامه های تعریف شده همگام با سیاست ها و استراتژی های موجود در زمینه صرفه جویی انرژی در راستای سیاست های بهره وری انرژی کشور است و همچنین آموزش و ظرفیت سازی نیز مورد تاکید سازمان یونیدو بوده و آموزش های آن متفاوت تر از آموزش های موجود در کشور و رویکرد آن کاربردی تر است.

وی افزود: در این زمینه آموزش های مختلفی برگزار شده که مهم ترین آن آموزش سیستم مدیریت انرژی در هفت پایلوت صنعتی به مدت ۱۲ ماه بوده و دوره آموزشی طرح بهینه سازی سیستم های بخار نیز بهمن سال گذشته به مدت دو روز به صورت تئوری با حضور اساتید خارجی در تهران برگزار شد که در آن مدیران و کارشناسان صنایع و مشاوران انرژی حضور داشتند که از ابین آنها ۱۶ نفر برای دوره تخصصی انتخاب شدند.

نماینده یونیدو ادامه داد: برای برگزاری دوره آموزشی به صورت تخصصی و کاربردی پالایشگاه تبریز با توجه به معیارهایی که موجود انتخاب شد و در این دوره سه روزه کل سیستم بخار پالایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد تا وضعیت سیستم بخار پالایشگاه مشخص شده تا مسیرهایی که اتلافات وجود دارد شناسایی و برنامه های لازم ارائه شود.

عقد تفاهم نامه ارزیابی سیستم هوای فشرده برای اولین بار در کشور توسط پالایشگاه نفت تبریز

مسئول مدیریت انرژی شرکت پالایش نفت تبریز نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: پیرو فراخوان عمومی سازمان یونیدو، پالایشگاه تبریز به دلیل تعهد مدیریت سازمان و پیگیری بخش مدیریت انرژی با بهره گیری از فضای آموزشی مناسب و نیز وجود پتانسیل های صرفه جویی، نظر مساعد سازمان یونیدو را جلب و موفق به اجرای این طرح شد.

الهویردی نوه سی ادامه داد: مدرسان دوره از اساتید بین المللی روسیه و اتریش هستند که به مدت سه روز در شرکت پالایش نفت تبریز حضور دارند و بررسی های میدانی در حال انجام است و در این دوره تخصصی کارشناسان صنایع کلیدی همچون پالایشگاه های نفت، پتروشیمی ها و شرکت های مشاوره ای حضور دارند.

الهویردی ادامه داد: پس از اتمام این دوره آموزش تخصصی با عقد تفاهم نامه همکاری، کار بهینه سازی سیستم هوای فشرده به مدت هشت ماه در پالایشگاه نفت تبریز انجام خواهد شد و در کنار این اقدامات پالایشگاه نفت تبریز تفاهم نامه دیگری برای ارزیابی سیستم هوای فشرده برای اولین بار در کشور با منعقد کرده است.

مسئول مدیریت انرژی شرکت پالایش نفت تبریز افزود: در حوزه کاهش مصرف انرژی چند پروژه متفاوت در این شرکت در حال اجراست که می توان به مانیتورینگ تله های بخار، نصب سیستم های انالایزر برای کنترل شرایط عملیاتی کوره ها نام برد و تلاش می کنیم در سال جاری استاندارد Iso۵۰۰۰۱ را در شرکت پالایش تبریز مستقر کرده و گواهینامه ان را از طریق شرکت های معتبر دریافت کنیم.

الهویردی ابراز امیدواری کرد: پالایشگاه تبریز بتواند با اجرای این پروژه در طی شش ماه آینده با همکاری کارشناسان داخلی و تیم یونیدو، نقاط بهبود را استخراج و طی یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت آنها را عملیاتی سازد.

گفتنی است سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، آژانسی تخصصی است که تلاش های خود را بر محور فقرزدایی از طریق تقویت رشد بهره وری متمرکز کرده است و به کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار در جدال برای جلوگیری از به حاشیه رانده شدن در دنیای رو به جهانی شدن امروز کمک می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۴۷۸/شرکت_پالایش_نفت_تبریز_الگوی_اجرای_بهینه_سازی_سیتم_های_بخار_درکشور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: