Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@08:24:46 GMT

عبور از پایانه های رسمی کشور بدون مدارک قانونی ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۹۶۳/عبور_از_پایانه_های_رسمی_کشور_بدون_مدارک_قانونی_ممکن_نیست

عبور از پایانه های رسمی کشور بدون مدارک قانونی ممکن نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نداشتن گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی را خط قرمز مرزبانی عنوان کرد و اظهار داشت: عبور از پایانه های رسمی کشور بدون مدارک قانونی ممنوع است.

وی تصریح کرد: براساس توافق مسئولان جمهوری اسلامی ایران و عراق، در اربعین امسال نیز همه زائران برای سفر به عتبات عالیات باید مدارک قانونی (گذرنامه و روادید) داشته باشند و ماموران مرزبانی و ناجا بر این مساله نظارت کامل خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رضایی اذعان داشت: ثواب کامل اربعین حسینی به این است که قانون 2 کشور ایران و عراق به طور کامل از سوی همه زائران رعایت گردد تا برای این عزیزان مشکلی ایجاد نشود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه بر مدیریت سفر تاکید کرد و افزود: به زائران اربعین حسینی توصیه می شود سفر معنوی خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند.

سردار قاسم رضایی با اشاره به اینکه تمرکز خروج از مرزهای رسمی کشور در چند روز مانده به روز اربعین، باعث بروز مشکلاتی در مرزها می شود بیان کرد: در سال های گذشته ازدحام زائران در چند روز مانده به اربعین مشکلاتی برای مرزبانان 2 کشور ایران و عراق به وجود می آورد که امیدواریم با همکاری و مدیریت سفر توسط زائران، چنین مساله ای تکرار نشود تا بتوان خدمات بهتری به آنان ارائه شود.

وی اذعان داشت: روزهای نخست ماه صفر بهترین زمان برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در کنگره اربعین حسینی در کربلا است، از این رو مرزبانی آمادگی کامل دارد از اول ماه صفر تا زمان بازگشت به زائران خدمت رسانی کند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در مرزها احساس ناامنی نمی کنیم چه رسد به ناامنی، افزود: برنامه ریزی برای تردد بهتر زائران اربعین حسینی، از 6 ماه پیش شروع شده و هم اکنون با آمادگی بیش تری به استقبال اربعین می رویم.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای تامین امنیت زائران اندیشیده و از این بابت هیچ گونه نگرانی نداریم اظهار داشت: با هماهنگی بین بخشی و فراهم کردن زیرساخت های در مرزهای 4 گانه کشور(خسروی، مهران، چذابه و شلمچه) مشکل خاصی نداریم، ولی احتمال ازدحام زائران به خاطر تمرکز سفرها در روزهای آخر منتهی به اربعین وجود دارد.

وی پیش بینی کرد در اربعین امسال زائران بیش تری از کشورمان به عتبات عالیات سفر کنند.

براساس این گزارش؛ سردار رضایی در سفر به خوزستان، علاوه بر بازدید از زیرساخت های مرزهای چذابه و شلمچه، با مقامات مرزبانی عراق در این 2 مرز نیز گفت و گو کرد.

محور این گفت و گوها موضوع تردد قانونمند زائران اربعین حسینی بود.

پایانه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان است.

انتهای پیام/گ

ممنوعیت عبور زائران از مرزهای کشور بدون مدارک قانونی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۹۶۳/عبور_از_پایانه_های_رسمی_کشور_بدون_مدارک_قانونی_ممکن_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: