Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@16:41:34 GMT

سردار دهقان با همتای آذری دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۵۹۷۰/سردار_دهقان_با_همتای_آذری_دیدار_کرد

سردار دهقان با همتای آذری دیدار کرد

وزیردفاع گفت: سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سبب بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا شده است.

به گزارش مشرق، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سپهبد حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از سوی سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان و ادای احترام وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به شهدای گمنام دفاع مقدس، مذاکرات وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار دهقان در این مذاکره با اشاره به اشتراکات و پیوستگیهای دو ملت ایران و آذربایجان در حوزههای تمدنی،فرهنگی، دینی، تاریخی و قومی که یک پدیده کم نظیر در جهان است تصریح کرد:دیدارهای متعدد رهبران دو کشور و تعاملات فی مابین در ابعاد سیاسی،اقتصادی و فرهنگی نشان از روند صعودی مناسبات دارد.

وی افزود: شایسته است این روند در حوزه دفاعی-نظامی نیز روند صعودی داشته باشد و اجازه ندهیم عوامل بیرونی این روند را مخدوش کنند.

وزیر دفاعهمچنین با تبیین شرایط منطقه خاطر نشان کرد: امروز نه تنها منطقه ، بلکه جهان گرفتار جریانات تروریستی داعش، جبهه النصره و گروههای افراطی وابسته به تفکرات تکفیری- وهابی و سیاستهای تجاوزکارانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان هستند و بخصوص مردم فلسطین، سوریه، عراق و یمن از این بلای خانمان سوز در رنج و مشقت فراوان قرار دارند.

سردار دهقان تصریح کرد: مجموعه این شرایط سبب انباشت تهدیدات، بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا شده و طبیعی است که اگر کشورها سیاست مسئولانهای در مقابله با این ناامنی اتخاذ نکنند این بحران روز به روز افزایش یافته و دامن آنان را نیز فرا خواهد گرفت.

وزیر دفاعگفت: با توجه به این شرایط معتقدیم منطقه ظرفیت بحران و ناامنی دیگری را ندارد و امیدواریم جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناقشه قره باغ با پایبندی واقعی به حل مسالمت آمیز بحران اجازه ندهند بیگانگان و نااهلان در این موضوع دخالت کرده ، موجب تصاعد بحران شوند.

در ادامه این مذاکره سپهبد حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران از ایران اسلامی به عنوان یک کشور دوست و برادر یاد کرد و افزود: ما خواستار توسعه همکاریهای دفاعی-نظامی هستیم و مذاکرات اخیر رهبران دو کشور شرایط توسعه ی همکاریهای فی ما بین را کاملاً فراهم کرده است.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تأکید کرد:جمهوری آذربایجان به حفظ امنیت مرزهای دو کشور متعهد است و اجازه نخواهد داد تا امنیت و آرامش این مرزها مخدوش گردد.
وی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، بر گسترش صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه تأکید کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۵۹۷۰/سردار_دهقان_با_همتای_آذری_دیدار_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: