Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:42:26 GMT

فروش بنزین پس از پس‌لرزه شب گذشته تربت‌جام با رشد فزاینده همراه بود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۴۰۸/فروش_بنزین_پس_از_پس_لرزه_شب_گذشته_تربت_جام_با_رشد_فزاینده_همراه_بود

فروش بنزین پس از پس‌لرزه شب گذشته تربت‌جام با رشد فزاینده همراه بود

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تربت‌جام در جلسه ستاد بحران تربت‌جام که در خصوص زلزله اخیر این شهرستان در فرمانداری تربت‌جام برگزار شد، با بیان اینکه فروش بنزین در شب گذشته و بعد از پس‌لرزه ساعت 30 بامداد پنجشنبه، 17 فروردین‌ماه نسبت به شب‌های گذشته با رشد فزاینده-ای مواجه شد، گفت: در حالی که در ایام عادی از 12 شب تا صبح حدود 3000 لیتر بنزین به فروش می‌رسید، شاهد مصرف 15هزار لیتری بنزین بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم زراعتکار ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته نیز فروش سوخت شهرستان دو برابر شد، به طوری که در ایام عادی روزانه 24 هزار لیتر بنزین به فروش می‌رسد اما روز گذشته 45 هزار لیتر مصرف شد و متاسفانه شب گذشته با حجم زیاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها مواجه بودیم.

در ادامه، مسئول خدمات شهر شهرداری تربت‌جام طی سخنانی بیان کرد: پس از بازدید کارشناسان شهرداری در سطح شهرستان تربت جام، 24 مورد منزل حادثه دیده گزارش شد که هشت مورد آن کاه‌گلی و گنبدی بوده‌اند که دیگر قابل سکونت نیستند و 16 مورد دیگر آهن، آجر و اسکلت داشته‌اند و تنها ترک‌های جزئی برداشته‌اند.

محمد دهقان افزود: به محض اتمام زلزله در صبح چهارشنبه 16 فروردین‌ماه، ستاد بحران شهرداری تشکیل شد و کلیه پرسنل مربوطه در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌ها برای اسکان مردم آماده شده‌اند و گشت شبانه‌روزی از محل‌های اسکان توسط شهرداری انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام نیز در این جلسه عنوان کرد: روز گذشته، چهار تیم سیار همراه با دارو به روستاهای موسی‌آباد، چاه مزار علیا و سفلی و قلعه سرخ (قمر یکه پسته) اعزام شدند.

سیدمحمد نظری تصریح کرد: حدود 150نفر به صورت رایگان مورد ویزیت قرار گرفتند و ارزش ریالی داروهای مصرفی حدود 500 هزار تومان بود.

وی افزود: همچنین پس از وقوع زلزله اورژانس بیمارستان‌ها برای پذیرش افراد آماده شدند و اتاق عمل برای موارد احتمالی تخلیه گردید.

نظری خاطرنشان کرد: 17نفر به بیمارستان مراجعه کردند که 9 نفر جراحت سطحی داشتند و هشت نفر دیگر نیز مادران باردار بودند که متاسفانه به دلیل شوک و فشارخون جنین یکی از مادران قبل از مراجعه به بیمارستان از دنیا رفته بود.

همچنین مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان تربت‌جام خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس روستایی بر اثر زلزله آسیب‌هایی برداشتند که ناایمن شده اند و پس از بازدید معاون مدیرکل که ظهر امروز انجام گردید مقرر شد در اسرع وقت ترمیم مدارس انجام شود.

محمدرضا کامیابی تصریح کرد: با هماهنگی بخش‌داران و مسئولین مربوطه کلیه مدارس روستایی برای اسکان اضطراری اعلام آمادگی کرده و آماده اند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت جام اظهار کرد: پس از وقوع زلزله روان‌شناسان شهرستان جهت همکاری اعلام آمادگی کردند و وضعیت مددجویان روستایی توسط رابطها مورد ارزیابی قرار گرفت.

لیلا عرفانیان تصریح کرد: درخصوص تسهیلات مسکن منتظر تصمیم دولت هستیم اما برای هزینه زندگی مددجویان درخواست کمک کرده‌ایم که روز شنبه نتیجه آن مشخص می‌شود.

رییس بنیاد مسکن شهرستان تربت‌جام نیز طی سخنانی گفت: تا بعدازظهر پنج شنبه 17 فروردین‌ماه از 16 روستا بازدید کرده‌ایم و 1617 واحد مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

حسین محمودی تصریح کرد: از واحدهای بازدید شده 707 واحد بین صفر تا 50درصد، 651 واحد بین 50 تا 80 و 259 واحد بین 80 تا 100 تخریب شده‌اند.

وی افزود: به طور مجموع 910 واحد نیاز به بازسازی دارند که مقرر شد 20میلیون تومان وام پنج درصد با بازپرداخت 15 ساله و پنج میلیون تومان وام بلاعوض به افراد تعلق گیرد.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین طبق تصمیم نهادهای استانی مصوب شد آواربرداری توسط بنیاد مسکن انجام شود که از فردا آواربرداری در منطقه روستای قلعه سرخ آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌جام نیز تصریح کرد: متاسفانه اقداماتی که پس از زلزله در شهرستان انجام شد اقداماتی فله‌ای بودند و نیازمندیم تا طرح جامع امداد و نجات تهیه شود تا شاهدو وقوع برخی مشکلات نباشیم.

سرهنگ ابوطالب جوان با بیان این مطلب که به فضل خداوند و عنایات امام رضا(ع) تلفات جانی نداشتیم، عنوان کرد: این حادثه تمرینی عملی برای ما بود و باید اقدامات سندسازی شود و مورد ارزیابی و بازخوانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه سپاه پاسداران از لحظات ابتدایی زلزله به ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام آمادگی کرد و شب گذشته نیز سالن‌های ورزشی این مجموعه برای اسکان مردم مهیا شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت‌جام اظهار کرد: پس از زلزله، چهار اکیپ ارزیابی به روستاها اعزام شدند و 51 روستای شهرستان دچار حادثه شده اند.

علی کاظمی اظهار کرد: اسکان موقت به طور کامل شب گذشته انجام شد و طی 72ساعت آینده مواد زیستی، گرمایشی و بقیه مسائل به تمامی مناطق ارسال خواهند شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: مجموع خسارت‌های بخش کشاورزی تا ظهر پنج شنبه، 439 میلیون تومان بوده است.

علی ممیزی افزود: به 10 قنات منطقه موسی آباد خسارت 260میلیون تومان وارد شده و 20 راس تلفات دام اعم از بز، بره، میش و... به مبلغ هشت میلیون تومان و 3000 قطعه تلفات طیور به مبلغ 21 میلیون تومان داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین 3000 مترمربع اماکن دامی سنتی تخریب شده‌اند که مجموع خسارت 150 میلیون تومان می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۴۰۸/فروش_بنزین_پس_از_پس_لرزه_شب_گذشته_تربت_جام_با_رشد_فزاینده_همراه_بود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: