Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@17:56:25 GMT

گرامیداشت یاد امیر سرتیپ سیروس لطفی فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۴۱۲/گرامیداشت_یاد_امیر_سرتیپ_سیروس_لطفی_فرمانده_لشگر_۱۶_زرهی_قزوین

گرامیداشت یاد امیر سرتیپ سیروس لطفی فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام غلامرضا صفایی، رییس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا سخنران در مراسم یادبود امیر سرتیپ سیروس لطفی فرمانده اسبق لشگر ۱۶ زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس در مسجد آقا سید علی قزوین گفت: با شروع جنگ تحمیلی انسان‌های مخلص از جمله امیر سرتیپ سیروس لطفی برای نجات ملت و وطن و انقلاب به پا خواستند و راهی جبهه‌های جنگ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این انسان‌ها تمام زندگیشان را فدا کردند،جانشان را کف دستشان گرفتند و برای حفظ کشور و انقلاب اسلامی وارد عرصه نبرد شدند.
حجت الاسلام صفایی گفت:امریکا که از لحاظ علمی و نظامی قویترین کشور دنیاست هنور هم به طور صریح با ایران دشمنی می‌کند و رییس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود بعد ازگذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ملت ایران را تروریسم خواند در حالیکه کشور ایران در دنیا بزرگترین قربانی تروریسم است.
حجت الاسلام غلامرضا صفایی گفت :دشمن هر روز بهانه‌ای برای دشمنی با ایران پیدا می‌کند و امروز آمریکا جنگ عظیم اقتصادی را با ایران آغاز کرده است.

وی افزود: بسیجیان امروز مانند بسیجیان دلاور هشت سال دفاع مقدس برای نجات دین، انقلاب اسلامی ووطن باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سلامت، علمی و نظامی و در هر عرصه‌ای که لازم باشد مخلصانه وارد شوند و مقابل دشمن بایستند.

امیر سرتیپ سیروس لطفی در سال ۱۳۱۳ متولد شد و بیستم آبان ۹۷ به جمع یاران شهیدش پیوست.

امیر سرتیپ سیروس لطفی در عملیات‌های نصر، الله اکبر، مگاسیس، دهلاویه، آزادی - دهیمی، بستان و خرمشهر فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین بودند.

امیر سرتیپ سیروس لطفی که نشان «فتح» از فرمانده معظم کل قوا دریافت کرده بود، از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس بود که دلاورمردی‌های او به ویژه در عملیات طریق القدس، به یاد ماندنی است.

آزادسازی محور‌های غرب و شمال غرب کشور از عناصر ضدانقلاب و فرماندهی عملیات‌های بزرگی همچون فتح المبین و بیت‌المقدس از دیگر افتخارات این فرمانده فقید ارتش جمهوری اسلامی است.

فرماندهی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس، ریاست اداره عملیات ارتش، ریاست اداره اطلاعات و عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح، تدریس در دانشگاه‌های سپاه و ارتش و حضور در هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی علیرغم جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی، بخشی از مسئولیت‌های او بود.
انتهای پیام/

امیر سرتیپ سیروس لطفی ار فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس   بیستم آبان ۹۷ به جمع یاران شهیدش پیوست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۴۱۲/گرامیداشت_یاد_امیر_سرتیپ_سیروس_لطفی_فرمانده_لشگر_۱۶_زرهی_قزوین را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: