Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:06:34 GMT

امیر سرتیپ سیروس لطفی به همرزمان شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۶۴۱۳/امیر_سرتیپ_سیروس_لطفی_به_همرزمان_شهیدش_پیوست

امیر سرتیپ سیروس لطفی به همرزمان شهیدش پیوست

مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی، فرمانده سابق لشکر ۱۶ زرهی قزوین در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دارنده نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی امروز یکشنبه( 20 آبان ماه)  از ساعت ۸ صبح امروز با حضور فرماندهان، پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا از ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی، پیشکسوت باسابقه و درجه‌دار ارتش و فرمانده جنگ در سال ۱۳۱۴ در تبریز به دنیا آمد و دانش‌آموخته دوره‌های افسری از دانشکده افسری تهران  است. وی پس از پایان تحصیلات نظامی خود به دلیل رتبه اول به تدریس فنون نظامی در پادگان سابق جی پرداخته و همچنین، فرماندهی گروهان اسب‌سواران و فرماندهی گروهان زرهی را هم بر عهده داشت.

سیروس لطفی به دلیل آشنایی با زبان انگلیسی به شرکت در یک دوره آموزشی ۱۸ ماهه با تانک‌های «ام -۳۶» و «م-۶۰» و «آ-یک» به آمریکا اعزام شد و پس از بازگشت به میهن به آموزش نحوه استفاده از تانک‌های مزبور و اشتغال در بخش مترجمی مستشاران خارجی در پادگان جی پرداخت.

مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی، فرمانده سابق لشکر ۱۶ زرهی قزوین در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دارنده نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 او از فرماندهان دلاور و پرافتخار دوران جنگ در لشکر ۱۶ زرهی قزوین بود که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی در آزادسازی محورها و مناطق غرب و شمال غرب کشور از لوث وجود ضدانقلاب داشته و همچنین در رشادت‌ها و شجاعت‌هایش در سال‌های جنگ تحمیلی مخصوصا عملیات‌هایی چون طریق‌القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس فراموش‌نشدنی است.

مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی بعد از شهادت شهید فلاحی، زنده یاد ظهیرنژاد، به ریاست ستاد مشترک ارتش منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۶۴۱۳/امیر_سرتیپ_سیروس_لطفی_به_همرزمان_شهیدش_پیوست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: