Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:21:50 GMT

چین مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۷۴۱۷/چین_مداخله_آمریکا_در_امور_داخلی_این_کشور_را_محکوم_کرد

چین مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین تصویب لایحه «ورود برابر به تبت» در کنگره آمریکا را محکوم کرد و آن را مداخله در امور داخلی چین و مخالف اصول روابط بین المللی خواند.

به گزارش ایرنا، 'لو کانگ' روز شنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به تصویب لایحه «ورود برابر به تبت» در کنگره آمریکا گفت این اقدامی متکی بر چشم پوشی از وقایع عینی موجود و مداخله در امور داخلی چین و مغایر اصول روابط بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: چین قاطعانه با آن مخالفت می کند و با جدیت خواستار برقراری گفت و گو با آمریکا در این باره است.
سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: امور مربوط به تبت از امور داخلی چین است و مداخله دیگر کشورها در آن برای چین پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی با انجام تشریفات لازم می توانند وارد تبت شوند تاکید کرد هر سال تعداد زیادی چینی و شهروند خارجی برای دیدار، گردشگری و تجارت وارد تبت می شوند.
لوکانگ تصریح کرد: از سال 2015 به این سو نزدیک به 40 هزار آمریکایی از جمله نمایندگان و رهبران سنا و مجلس نمایندگان به تبت سفر کرده اند.
سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد از پکن به عنوان موضوع لایحه جدید کنگره آمریکا را کاملا بی پایه دانست و تاکید کرد دولت و مردم چین آن را نمی پذیرند.
لو کانگ تاکید کرد چین از دولت آمریکا می خواهد از امضاء این لایحه و تبدیل آن به قانون پرهیز کند تا به همکاری های دو کشور در زمینه های مهم زیانی وارد نشود.
تبت یک ناحیه جغرافیایی در غرب چین است که در قدیم کشوری مستقل بود، ناحیهٔ تبت از سال ۵۱ - ۱۹۵۰ به کشور چین ضمیمه شده ‌است.
پایتخت سنتی تبت، شهر لهاسا است که با ۵۶۰ هزار نفر جمعیت اکنون مرکز منطقه خودمختار تبت در چین است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۴۱۷/چین_مداخله_آمریکا_در_امور_داخلی_این_کشور_را_محکوم_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: