Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:09:27 GMT

ایجاد شبکه وکالتی؛ ابتکار امام حسن عسگری برای استفاده از ظرفیت علما

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۲۰۳/ایجاد_شبکه_وکالتی_ابتکار_امام_حسن_عسگری_برای_استفاده_از_ظرفیت_علما

حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در شرایط ویژه‌ای زندگی می‌کردند، ایشان علاوه بر اینکه تحت نظارت سرسختانه حکومت زمان و به نوعی در پادگان نظامی بودند باید اذهان عمومی جامعه را برای پذیرش دوران غیبت امام دوازدهم نیز آماده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه وضعیت رفت و آمد با امام یازدهم با جدیت کنترل می‌شد و حتی پرسیدن سوالات شرعی از محضر امام نیز با سختی همراه بود، تصریح کرد: شیعه بودن و محب اهل بیت(ع) بودن دراین دوران جرم سنگینی بود و علاوه بر آن باید جامعه برای درک دوران غیبت آماده می‌شد.

امام جمعه سلطانیه تاکید کرد: یکی از اقدامات قابل توجه امام حسن عسگری در این دوران ایجاد شبکه وکالتی بود که طی آن از علما درمناطق مختلف به عنوان نماینده تام‌الختیار خودشان در تربیت مردم و پاسخگویی به سوالات و مسائل دینی بهره می‌بردند.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه بعد از شهادت امام حسن عسگری، دوران امامت و غیبت امام زمان(عج) آغاز شد، گفت: باید به دور از خرافات و در راستای اجرای شعائر دینی، مراسم سوگواری ائمه اطهار را برگزار کنیم و در شادی آنها نیز شاد باشیم و این ایام فرصتی برای معرفت‌افزایی دینی باشد.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: شادی واقعی در مسیر تعالیم دینی از نوع مسرت واقعی، پایدار و ماندگار است که رضایت خدای متعال و اهل‌بیت(ع) را نیز به همراه دارد و یکی از اتفاقاتی که در این روزها شاهد آن هستیم برگزاری جشن ازدواج برای زوج‌های جوان است و باید با تاسی به سیره اهل‌بیت(ع) در ساده‌زیستی و قناعت در برگزاری ازدواج‌های آسان پیش‌قدم باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۲۰۳/ایجاد_شبکه_وکالتی_ابتکار_امام_حسن_عسگری_برای_استفاده_از_ظرفیت_علما را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: