Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:13:08 GMT

پل تاریخی باراندوز ارومیه پس از اتمام مرمت و نوسازی به روایت تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۲۳۹/پل_تاریخی_باراندوز_ارومیه_پس_از_اتمام_مرمت_و_نوسازی_به_روایت_تصاویر

پل تاریخی باراندوز ارومیه پس از اتمام مرمت و نوسازی به روایت تصاویر

پل تاریخی "باراندوز" ارومیه به‌تازگی مرمت و بازسازی‌شده و بر روی رودخانه‌ای به همین نام در نزدیکی روستای بالانج این شهر خودنمایی می‌کند. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پل باراندوز در محالی به همین نام در میانه‌های جاده ارومیه به اشنویه واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پل دوره قاجاری در حدود پانزده کیلومتری ارومیه است.

پل باراندوز چهل متر طول، پنج متر عرض، شش چشمه بزرگ با قوس جناقی و پنج چشمه طاق کوچک با طاق رومی  دارد.

جهت پل شمالی – جنوبی است و پنج پایه دارد، دیوار پایه‌ها با تخته سنگ‌های بزرگ مکعبی شکل با ملاط آهک ساخته شده‌اند، ولی داخل دیواره پایه‌ها را با لاشه سنگ‌های ریز و درشت و با ملات آهک پر کرده‌اند، اندازه این پایه‌ها بدون احتساب آب شکن‌ها 60/3 ×55/5 متر و ارتفاع آن‌ها 80/1 متر است.

چگونه سیستم روشنایی و نور پردازی پل میانگذر دریاچه ارومیه ‌نابود شد؟جاده میانگذر دریاچه ارومیه 10 سال پس از افتتاح همچنان تاریک استدر میانگذر دریاچه ارومیه بیش از این تعریض جاده نخواهیم داشت

پایه‌های پل در جهت مخالف جریان آب، دارای آب شکن‌های مثلثی شکل به اندازه 50/2 متر است. این آب شکن‌ها نیز با تخته سنگ‌های بزرگ مکعبی شکل با ملاط آهک تا قسمت پایه طاق‌ها بالا برده شده‌اند.

تصاویر از محمد آقایی پر

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۲۳۹/پل_تاریخی_باراندوز_ارومیه_پس_از_اتمام_مرمت_و_نوسازی_به_روایت_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: