Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@17:59:03 GMT

انتشار ۳۰ عنوان کتاب توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۸۷۹/انتشار_۳۰_عنوان_کتاب_توسط_انتشارات_جهاددانشگاهی_استان_مرکزی_تا_پایان_سال

انتشار ۳۰ عنوان کتاب توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی تا پایان سال

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مسعود شهرجردی، سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی صبح امروز ۲۱ شهریور‌ماه در آیین رونمایی از کتاب «جریان‌های جهانی و چالش‌های مدیریت شهری» تالیف میلاد همافر، که در جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: از جمله سیاست‌های جهاددانشگاهی فعالیت در حوزه نشر علم و اندیشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سازمان انتشارات مجموعه جهاددانشگاهی استان، با هدف تالیف، تدوین و گردآوری کتب هیات علمی، اساتید دانشگاهی، نخبگان و تمام کسانی که دستی بر قلم دارند، فعالیت‌های ارزشمندی را انجام می‌دهد.
سرپرست جهاددانشگاهی بیان کرد: سیاست ما در مجموعه جهاددانشگاهی به گونه‌ای است که تا پایان سال حداقل ۳۰ عنوان کتاب به عنوان کتب منتشر شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی داشته باشیم و این کتاب‌های شاخص هر ماه به عنوان یک نمونه در مجموعه شهرستانی که هستیم، رونمایی شود و امیدواریم هدف‌هایی که در این زمینه دنبال می‌کنیم تا دستیابی به مقصود با جدیت هرچه تمام ادامه پیدا کند.


به گزارش ایکنا، طوفان محمدی، عضو شورای کلانشهر اراک با حضوردر این مراسم ضمن تشکر از خدمات جهاددانشگاهی استان در امر پژوهش، به روز کردن علوم و حمایت از جوانان اظهار کرد: خوشبخت کسی است که به کتاب خوب دسترسی یا دوستان اهل کتاب داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه چند‌هزار‌ساله شهر‌نشینی در کشور، اینکه بخواهیم بیاندیشیم که ادبیات شهرسازی نهادینه شده، به این صورت نبوده و نیازمند ورود نظریه‌های شهرسازی از کشورهای اروپایی به کشور شده بدون اینکه بومی شود.
این عضو شورا بیان کرد: مبحث جهانی شدن سال‌هاست و سیاست، اقتصاد و به دنبال آن فرهنگ را نهادینه کرده و شهر‌نشینی را در برگرفته است و یکی از ارکان این فرآیند مدیریت تغییرات کالبد شهری که نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و اجرا است.
محمدی افزود: متاسفانه اجرایی شدن را سریع‌تر مشاهده می‌کنیم و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.
وی اظهار کرد: کتابی که امروز رونمایی شد، یکی از نیازمندی‌های جامعه امروز است که به آن احتیاج دارد، شهرسازی و مفاهیم آن را که به طور عامیانه بوده و هست را بیان کرده، از هدف‌های کلی به چالش‌های جهانی شدن در شهرها مواجه می‌شویم، پرداخته است.
این عضو شورا بیان کرد: از ویژگی‌های این کتاب می‌توان گفت: پیشنهاد نمی‌دهد بلکه فرصت می‌دهد که خواننده به پیش داوری دست پیدا کند و به صورت کامل فضاهای شهری را توضیح می‌دهد و ابهاماتی که امروز در زمینه شهرسازی وجود دارد، را برطرف می‌نماید.


به گزارش ایکنا؛ میلاد همافر، مولف کتاب جریان‌های جهانی و چالش‌های مدیریت شهری در ارتباط با کتاب خود گفت: از سال ۹۲ مطالعاتی در مورد شهرهای جهانی انجام دادم که بحث جهانی شدن اقتصاد در شهرهای جهانی بود، در آن برهه در حوزه اقتصاد، فرهنگ سیاست مطالب کمی وجود داشت و متفاوت بود، به صورتی که یا خیلی جبهه داست و به حوزه شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری وارد نشده بود، بنابراین تصمیم ورود به این قضیه شکل گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر جهانی یک مفهومی است که رابطه مرغ و تخم‌مرغ با جریان جهانی دارد، عنوان کتاب را به سمت جریان‌های جهانی سوق پیدا کرد، زیرا محتوای شهر جهانی، جریان‌هاست.
این مولف افزود: این کتاب از سه فصل تشکل شده است به طوری که فصل اول مربوط به مرور نظریه‌ها، سیاست‌ها، رویکرد‌ها و ایده‌های مرتبط با شهر جهانی است، سعی شده نظریه‌ها به صورت مقایسه‌ای نگاه شود و پیش داوری نداشته باشیم و در واقع مفاهیمی که در این زمینه شنیده می‌شود، را تطبیق دهیم.
همافر بیان کرد: در فصل دوم به جهانی شدن و پارادایم تکنولوژی اطلاعات و بحث جامعه شبکه‌ای اشاره شده است، در فصل سوم چیزی که در برنامه‌ریزی شهری با آن مواجه است و به مفهوم تغییر فضا می‌پردازیم که شهرسازی را متحول می‌کند.
وی افزود: دو نظریه پیش‌آیندی و عامل شبکه که در ادبیات روز جهان در حوزه شهرسازی در ارتباط با شهرهای جهانی وجود دارد. در علوم اجتماعی و علوم سیاسی نظریه عامل شبکه مورد بحث بود که در شهرسازی مورد توجه قرار نگرفت ما سعی کردیم در فصل آخر نظریه عامل شبکه را از منظر برنامه‌ریزی شهری مطرح کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۸۷۹/انتشار_۳۰_عنوان_کتاب_توسط_انتشارات_جهاددانشگاهی_استان_مرکزی_تا_پایان_سال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: