Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@17:35:33 GMT

سلطان محمدی: نشانه های رونق معاملات مسکن ظاهر شده است/تاثیر منفی انتخابات ریاست جمهوری بر بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۸۸۱/سلطان_محمدی_نشانه_های_رونق_معاملات_مسکن_ظاهر_شده_است_تاثیر_منفی_انتخابات_ریاست_جمهوری_بر_بازار_مسکن

سلطان محمدی: نشانه های رونق معاملات مسکن ظاهر شده است/تاثیر منفی انتخابات ریاست جمهوری بر بازار مسکن

سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با ایسکانیوز وضعیت بازار مسکن در سال 95 را اینگونه ارزیابی کرد: برخلاف رکودی که طی سال گذشته بر بازار مسکن حاکم بود اما علایم بهبود روند معاملاتی مسکن در این بازار ظاهر شد و برای اولین بار قیمت مسکن افزایش محسوسی را تجربه کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش تقاضا برای وام مسکن و همچنین صعودی شدن حجم معاملات آن از نشانه های بارز ورود بازار مسکن به دوران پیش رونق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سلطان محمدی، سال گذشته بخش مسکن نه تنها در رشد اقتصادی کشور نقش موثری را ایفا نکرد بلکه می توان گفت که تاحدودی تاثیر منفی را با خود به همراه داشت اما براساس پیش بینی های انجام شده روند معاملاتی مسکن در سال جدید رو به بهبود خواهد رفت.

این کارشناس بازار مسکن به تاثیر دولت یازدهم در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم نه تنها گزینهایی را جهت بهبود روند معاملات مسکن در دست اجرا نداشت بلکه تاحدودی از تعهدات دولت قبل مانند مسکن مهر به دولت کنونی واگذار شد، لازم به ذکر است که با توجه به کاهش قیمت نفت و ادامه تحریم ها، دولت از لحاظ بودجه در وضعیت مناسبی قرار نداشت و با کمبود بودجه مواجه بود که این امر باعث شد تا امکانات لازم جهت مداخله در این بخش را نداشته باشد.

وی گفت: دولت کنونی تلاش لازم در راستای به اتمام رساندن پروژه مسکن مهر انجام داد و در حال حاضر برنامه های اجرایی مسکن مهر رو به پایان است اما به لحاظ جهت گیری های استراتژیک مسکن مهر، رایزنی های موثری صورت گرفت که به دنبال آن مسکن اجتماعی جایگزین مسکن مهر شد.

سلطان محمدی با بیان اینکه کاهش نرخ بهره بانکی باعث رونق بازار مسکن می شود، گفت: علیرغم موفقیت دولت در کاهش نرخ تورم، نرخ بهره بانکی هم می بایست روند نزولی را طی می کرد اما به دلیل وضعیت نامساعد مالی بانک ها این امر محقق نشد و نرخ بهره بانکی هیچ گونه تغییری نکرد.

کارشناس بازار مسکن با تاکید به تاثیر انتخابات بر بازار مسکن گفت: انتخابات همیشه بر سرمایه گذاری های اقتصادی تاثیر منفی دارد اما بعد از انتخابات که چشم اندازهای بازار مشخص شد و روند بازار ثابت شد مسکن رونق را بهتری پیدا می کند.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۸۸۱/سلطان_محمدی_نشانه_های_رونق_معاملات_مسکن_ظاهر_شده_است_تاثیر_منفی_انتخابات_ریاست_جمهوری_بر_بازار_مسکن را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: