Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:51:59 GMT

کتابخانه های عمومی دستگاه برتر سوادآموزی/ باسوادی ۹۷درصد فارسی ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۹۹۳/کتابخانه_های_عمومی_دستگاه_برتر_سوادآموزی_باسوادی_۹۷درصد_فارسی_ها

کتابخانه های عمومی دستگاه برتر سوادآموزی/ باسوادی ۹۷درصد فارسی ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی فارس، در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی فارس با حضور علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور؛ سید احمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس؛ مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندارن فارس و جمعی از مسئولان استانی در استانداری فارس برگزار شد،‌ درکنار بررسی شاخص‌های سواد آموزی فارس و تدوین برنامه‌هایی در این زمینه، از سازمان‌های دولتی، نهاد و اشخاص برتر در حوزه سواد آموزی قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با کسب رتبه‌های برتر در هفت شاخص: تکمیل اطلاعات ثبتی، جذب و آموزش سوادآموزان، مشارکت در مراکز یادگیری محلی، تامین نیروی انسانی، تدوین کتب درسی و کمک درسی، تبلیغ و ترویج و نحوه اجرای تفاهم‌نامه به عنوان نهاد برتر در این حوزه در کنار صداوسیمای مرکز فارس و دفتر همکاری‌های حوزه آموزش و پرورش تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این دیدار با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌های عمومی برای همه اقشار است، گفت: در این میان، در ایجاد زمینه استفاده گروه‌های خاص،  تاحدی غفلت شده است زیرا نوسوادان که یکی از گروه های خاص هستند، نمی توانند از خدمات کلی کتابخانه‌ها استفاده کنند.

روح‌الله منوچهری با اشاره به اینکه از سال گذشته برنامه های ویژه نوسوادان را در کتابخانه‌های عمومی اجرا شده است، گفت: برگزاری کلاس و نشست‌ های خاص نوسوادان برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی، ایجاد کتاب‌های آسان‌خوان برای نوسوادان، برگزاری عضویت رایگان برای نوسوادان و انعقاد تفاهم‌نامه در این خصوص از جمله اقدامات کتابخانه‌های عمومی است .

وی در ادامه با اعلام همکاری همه‌جانبه کتابخانه‌های عمومی در حوزه سوادآموزی، از دستگاه‌های استانی خواست که کمک کنند تا کتاب‌های آسان خوان ویژه نوسوادان در دسترس تمامی نوسوادان در استان قرار گیرد.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور نیز در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان فارس اعلام کرد: آموزش فرصتی اساسی برای توانمندسازی است و در یک نظام فراگیر هر کسی با هر شرایط و قومیت و نژاد به آموزش دسترسی دارد که در کشور ما نیز با همین هدف، ۲۰۲ مدرسه یک نفره وجود دارد.

وی ابراز داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته در سال برای یک دانش آموز بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه کند؛ زیرا دسترسی همه به امکانات اهمیت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور بیان کرد: استان فارس در گسترش سواد در بین جمعیت ایرانی موقعیت مطلوبی دارد و ۹۷ درصد از این جمعیت اظهار باسوادی کرده اند و ۳درصد باقیمانده نیز به دلیل وجود ریشه های سختی که مانع از تحصیل می شود، از دستیابی به این امکان باز مانده اند.

باقرزاده بیان داشت: در مقیاس بین المللی با توجه به گزارش های رسمی میانگین باسوادی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تنها یک درصد رشد کرده است؛ درحالی که ایران در پنج سال به سه برابر میانگین جهانی دست یافته است.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور گفت: جمهوری اسلامی در طی ۳۸ سال گذشته باسوادی را ۵۰ درصد در گروه سنی زیر ۵۰ سال افزایش داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این موفقیت ها در کسب جایزه بین المللی یونسکو برای گسترش سوادآموزی نمود بارزی یافته است که با وجود همه کارشکنی های رژیم صهیونیستی و عربستان پس از ۱۸ سال به جمهوری اسلامی ایران تعلق یافت.

باقرزاده همچنین در این جلسه ۱۰۰ میلیون تومان برای گسترش فعالیت های سازمان سواد آموزی به آموزش و پرورش فارس اختصاص داد.

کد خبر 4485438

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۹۹۳/کتابخانه_های_عمومی_دستگاه_برتر_سوادآموزی_باسوادی_۹۷درصد_فارسی_ها را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: