Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-29@05:25:27 GMT

کاهش دکل‌های نفت، مانع کاهش قیمت نفت نشد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۰۶۰/کاهش_دکل_های_نفت_مانع_کاهش_قیمت_نفت_نشد

کاهش دکل‌های نفت، مانع کاهش قیمت نفت نشد

بر اساس اعلام بیکر هیوز، برای سومین هفته متوالی، این هفته هم دکل‌های حفاری نفت و گاز ایالات متحده با کاهش ۴ واحدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» این ۴ مورد کاهش تعداد دکل‌ها مربوط به دکل‌های حفاری نفت بوده و دکل‌های حفاری گاز فعلا ثابت باقی مانده‌اند.

در حال حاضر تعداد کل دکل‌های حفاری ایالات متحده به ۱۰۷۱ دکل رسیده و بر اساس گزارش بیکر هیوز، و با کاهش ۴ موردی تعداد دکل‌های حفاری فعال، این دکل‌ها به ۸۷۳ دکل کاهش یافت و تعداد دکل‌های گاز در عدد ۱۹۸ ثابت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی تعداد دکل‌های نفت و گاز کانادا هم با کاهش ۱۲ واحدی همراه بوده و هفته گذشته هم کاهش ۱۷ را تجربه کرده بود.

به این ترتیب تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز کانادا به ۱۷۴ واحد رسید که نسبت به سال گذشته در این مدت ۶۴ واحد کمتر بوده است. دکل‌های حفاری نفت کانادا ۷ واحد و دکل های حفاری گاز کانادا هم ۵ دستگاه کاهش نشان می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده می‌گوید تولید نفت این کشور در هفته منتهی به ۷ دسامبر به ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید. در حالی که در چهار هفته قبل از آن به ۱۱.۷ میلیون بشکه رسیده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با کاهش ۲.۶۸ درصدی به ۵۱.۱۷ دلار در هر بشکه رسید و برنت هم با کاهش ۲.۰۳ درصدی ، ۶۰.۲۰ دلار در بشکه را تجربه کرد.

در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز ایالات متحده ۱۴۱ دستگاه بیشتر از سال گذشته است و ۱۲۶ دستگاه آن هم مربوط به دکل‌های نفت است.

روز جمعه، قیمت نفت به شدت کاهش یافت درحالی تولید کنندگان نفت اوپک با کاهش تولید لیبی مواجه بودند و از سویی طبق توافق کاهش تولید اوپک پلاس، قرار است این سازمان ۱.۲ میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۰۶۰/کاهش_دکل_های_نفت_مانع_کاهش_قیمت_نفت_نشد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: