Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@16:05:20 GMT

نرخ کالاهاي همراه ملواني در بوشهر کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۷۸۴/نرخ_کالاهای_همراه_ملوانی_در_بوشهر_کاهش_یافت

نرخ کالاهاي همراه ملواني در بوشهر کاهش يافت

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا-رئيس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: به دنبال کاهش قيمت ارز نرخ کالاهاي همراه ملوان در بوشهر 10 تا 20 درصد کاهش يافت.

مصطفي گراشي روز شنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: با کاهش و ثبات نسبي نرخ ارز بازاريان استان نيز به ادامه فعاليت خود اميدوار و رضايت نسبي پيدا کردند.
وي اظهارداشت: کاهش نرخ ارز در چند روز اخير از حدود 200 هزار ريال به 100 هزار ريال باعث شده که چند شناور سفاري از اسکله هاي استان خروج و براي بارگيري به سمت امارات متحده عربي بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گراشي ادامه داد: همين اتفاق موجب شد تا با کاهش 10 تا 20 درصدي قيمت انواع کالاي ته لنجي در بازار بوشهر مواجه شويم.
وي يادآورشد: همچنين نرخ سوخت شناورهاي سفاري از هشت هزار به پنج هزار ريال کاهش يافته که همين اين امر نيز بر هزينه تمام شده کالاي خارجي تاثير مستقيم گذاشته است.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر اظهارداشت: هنوز شمار زيادي از شناورهاي سفاري از فعاليت تجاري خود در آينده اطمينان ندارند و شناورهاي محدودي براي بارگيري از بنادر استان خروج کرده اند.
وي گفت: بازاريان بوشهر فاقد انبار نگهداري کالا هستند و روزانه يا هفتگي اقلام مورد نياز خود را از عوامل توزيع (شناورهاي سفاري) در بنادر دير، کنگان، دلوار، گناوه و ديلم تهيه مي کنند.
گراي اظهارداشت: عوامل توزيع کننده نيز به اين دليل که سالها خريدار اين کالاها در دوبي بوده اند به صورت اعتباري کالاهاي مورد نياز استان وارد مي کردند.
وي گفت: انتظار مي رود با تداوم روند کنوني تا 10روز آينده با بازگشت همه شناورها به چرخه تجارت سنتي ته لنجي، شاهد کاهش قيمت بيشتري در بازار ته لنجي باشيم.
گراشي يادآورشد: در حالي که اين اقلام هر روز با کاهش نرخ مواجه مي شوند نرخکالاهاي مشابه ايراني آنها همه روزه در حال افزايش است.
وي گفت: بنابر اسناد موجود کالاهاي مشابه ايراني اين اقلام از 20 تا 70 درصد افزايش نرخ داشته است.
گراشي افزود: در اين زمينه شايسته است دولت در جهت حمايت از حقوق کسبه و بازاريان و مصرف کنندگان با اعمال نظارت بيشتر بر کالاهاي ايراني مانع افزايش نرخ آنها شود.
مصوبه ساماندهي ته لنجي در سال گذشته توسط دولت تصويب و آيين نامه اجرايي آن ابلاغ شد.
براساس اين مصوبه مقرر شد، هر ملوان در هر سفر (6 سفر در طول يک سال) 100 ميليون ريال کالا بدون پرداخت عوارض گمرکي وارد کند.
بيش از 2 هزار شناور سفاري و باري در استان بوشهر فعاليت دارد که هرکدام از اين لنج‌ها بين 6 تا 8 ملوان دارند و بيش از 12 هزار نفر بطور مستقيم در شناورها اشتغال دارند.
35 تا 40 هزار نفر نيز در بازار شهرهاي ساحلي از طريق خريد و فروش کالاي ته لنجي فعاليت مي کنند که با اين احتساب خانواده هاي ملوانان و بازاريان حدود 160 هزار نفر از جمعيت يک ميليون و 132 هزار نفري استان بوشهر از طريق واردات کالاي ته لنجي امرار معاش دارند.
7212/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۷۸۴/نرخ_کالاهای_همراه_ملوانی_در_بوشهر_کاهش_یافت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: