Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@07:21:03 GMT

اکنون فرصت بزرگ و مهمی برای خرید طلا است/ تاثیر مثبت روند افزایشی قیمت نفت بر روی ارزش طلا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۵۹۷/اکنون_فرصت_بزرگ_و_مهمی_برای_خرید_طلا_است_تاثیر_مثبت_روند_افزایشی_قیمت_نفت_بر_روی_ارزش_طلا

اکنون فرصت بزرگ و مهمی برای خرید طلا است/ تاثیر مثبت روند افزایشی قیمت نفت بر روی ارزش طلا

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی با این سئوال مهم و دشوار روبرو هستند که آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت یا نه، برخی این باور هستند که اکنون فرصت مهمی برای خرید طلا به شمار می‌رود.

به گزارش کیتکو نیوز، بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: به نظر من الان فرصت بزرگ و مهمی برای خرید طلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، وی در ادامه تصریح کرد: البته طلا هم اکنون تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا قرار دارد. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند اندکی کاهش یافته و میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان طی هفته گذشته با افت 1.5 درصدی روبرو شده و تا 31 اکتبر به 470 تن رسیده است .

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: به نظر من سرمایه گذاران بین المللی منتظر فرصت مناسب دیگری برای خرید طلا هستند. به نظر می رسد تشدید ریسک های اقتصادی و سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا خواهد داشت.

جیم وایکوف تحلیلگر برجسته اقتصادی کیتکو نیوز هم تاکید کرد: رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و افزایش قیمت جهانی نفت می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

تشدید تنش های سیاسی به خصوص موج گسترده بازداشت شاهزادگان و مقام های ارشد سعودی در روزهای اخیر موجب شده است تا قیمت جهانی نفت به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر برسد.

رسانه‌های سعودی شنبه‌شب گزارش دادند که کمیته مبارزه با فساد که چند ساعت پیش به‌دستور سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه این کشور تأسیس شد، دستور بازداشت 11 شاهزاده را صادر کرد.

کمیته مبارزه با فساد همچنین حکم بازداشت 4 وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق (گفته می‌شود شمارشان 3 نفر است) و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرده است.

به نظر می رسد سفر ترامپ به آسیا و تشدید احتمالی تنش با کره شمالی نیز عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهم دیگری برای تعیین قیمت طلا در کوتاه مدت به شمار می رود.

آیا انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا به نفع طلا و شرکت های معدنی خواهد بود؟

با معرفی رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا از سوی دونالد ترامپ انتظارها سرانجام به پایان رسیده و اکنون سرمایه گذاران در حال بررسی تاثیرات احتمالی این انتخاب بر بازارهای بین المللی هستند.

به گزارش مارکت رئالیست، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سرانجام 2 نوامبر جرمی پاول از مقام های ارشد فدرال رزرو را به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیرات زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد. روشن شدن سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا در دوره ریاست پاول می تواند ابهامات موجود را برطرف کند.

به نظر می رسد پاول نسبت به سایر گزینه های احراز این سمت، دیدگاه های متعادل تری نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا دارد. بی شک اگر رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را با روند کندتری افزایش دهد، این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود. این به دلیل رابطه معکوس بین نرخ بهره و قیمت طلا است. افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش اوراق قرضه و ارزش دلار می شود و طبیعتا تقاضا برای خرید طلا با کاهش روبرو می شود.

بالعکس اگر فدرال رزرو در شرایط کنونی بخواهد روند افزایش نرخ بهره را با سرعت کندتری دنبال نماید این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 97 درصد رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است. از سوی دیگر به نظر می رسد طرح اصلاح مالیاتی ترامپ نیز تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. ترامپ قصد دارد مالیات شرکت ها را از 35 درصد به 20 درصد کاهش دهد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طرح مالیاتی ترامپ احتمالا موجب افزایش کسری بودجه و بدهی و افت ارزش دلار خواهد شد. این طرح از سوی دیگر می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد مالی شرکت های معدنی فعال در آمریکا داشته باشد.

پیش بینی می شود روند نوسانات ارزش دلار نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا باشد. ارزش دلار در 30 روز گذشته با رشد 1.2 درصدی روبرو شده است. این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در هفته های گذشته داشته است.

قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا با افزایش روبه‌رو شد

در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر اینکه اجرای طرح مالیاتی دولت ترامپ احتمالا به تاخیر خواهد افتاد، ارزش دلار آمریکا امروز با کاهش روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1277 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز سه شنبه با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده بود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که رهبران جمهوریخواه سنا قصد دارند اجرای طرح مالیاتی دولت ترامپ را یک سال به تاخیر بیندازند. ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ آمریکایی را کاهش دهد. برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات منفی کاهش مالیات در آمریکا و افزایش کسری بودجه و بدهی های این کشور هشدار می دهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به کره شمالی هشدار داده است که واشنگتن آماده استفاده از قدرت نظامی برای جلوگیری از هرگونه حمله پیونگ یانگ است. البته وی از کره شمالی خواسته است تا برای پایان دادن به بحران هسته ای، به یک توافق بین المللی با قدرت های جهانی دست یابد.

در پی ادامه بحران سیاسی در عربستان سعودی و برکناری و بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و مقام های تجاری و بانفوذ این کشور به اتهام فساد مالی، شاخص سهام در همه کشورهای عربی خلیج فارس با کاهش روبرو شده است.

قیمت جهانی نفت نیز که در پی بحران سیاسی عربستان به بالاترین سطح خود از جولای 2015 میلادی رسیده بود بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شده است. البته تنش بین ایران و عربستان بار دیگر بالا گرفته و ولیعهد سعودی تهران را به اقدام نظامی مستقیم علیه ریاض متهم کرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به کمتر از 844 تن رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه و نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۵۹۷/اکنون_فرصت_بزرگ_و_مهمی_برای_خرید_طلا_است_تاثیر_مثبت_روند_افزایشی_قیمت_نفت_بر_روی_ارزش_طلا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: