Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:11:53 GMT

سمند ايران خودرو تبريز در پايين ترين رتبه رده‌بندی كيفيت خودروهای داخلي

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۹۶۶/سمند_ایران_خودرو_تبریز_در_پایین_ترین_رتبه_رده_بندی_کیفیت_خودروهای_داخلی

سمند ايران خودرو تبريز در پايين ترين رتبه رده‌بندی كيفيت خودروهای داخلي

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛بنابه اعلام گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، سمند تولیدی در ایران خودرو تبریز با کسب تنها یک ستاره کیفی از پنج ستاره در رده آخر کیفیت خودروهای تولید داخلی قرار گرفته است. بی‌شک با نگاه به پیشینه تاریخی شهر تبریز در صنعت این مرز و بوم و حضور انبوهی از قطعه‌سازان در این استان و شرکت‌های مادر تخصصی و ادعای صنعتگران تبریزی برای تبدیل شدن به قطب سوم خودروسازی در کشور، قرار گرفتن محصولات تولیدی ایران خودرو این شهر در زمره بی‌کیفیت‌ترین‌ها برازنده شهر اولین‌ها نیست و می‌طلبد که مسوولان امر و به ویژه مسئولان ارشد استان به دنبال رفع مشکلات این حوزه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت خودرو سازی به دلیل اشتغالزایی بالا و نیاز منطقه به خوبی از دو دهه قبل مورد توجه مسئولان وقت قرار گرفت و ایران خودرو تبریز حدود 10 سال پیش در این شهر راه‌اندازی شد.

این شرکت در ابتدا با مونتاژ خودرو پیکان وانت کار خود را آغاز کرد تا در نهایت به قطب سوم خودروسازی در کشور تبدیل شود اما این شرکت تاکنون نتوانسته است نه از نظر کامل شدن زنجیره تولید خودرو و نه از منظر رشد کیفیت موفق باشد. گفتنی است در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان رنو ساندرو با کسب چهار ستاره کیفی با کیفیت ترین خودرو می‌باشد. خودروهای پارس تندر، تندر ۹۰ اتومات، تندر ۹۰ پارس خودرو، تندر ۹۰ ایران خودرو، رانا، 206 اس دی و 206 نیز توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. خودروهای NEW MVM 315 و دنا نیز دارای دو ستاره از پنج ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای قرار گرفته در این سطح قیمتی شامل پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان، پژو پارس مازندران، ام وی ام 110، سمند ایران خودرو تبریز، پژو پارس ایران خودرو فارس، پژو پارس ایران خودرو مرکزی و تیبا 2، با کسب یک ستاره از پنج ستاره کیفی در پایین‌ترین رتبه این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. در گروه وانت‌ها نیز تندر90 پیکاپ با کسب سه ستاره کیفی به عنوان با کیفیت‌ترین وانت و وانت آریسان تولیدی ایران خودرو تبریز، وانت نیسان، وانت کارا با کسب تنها یک ستاره کیفی بی‌کیفیت‌ترین وانت‌ها معرفی شده‌اند. معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفی خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود.انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۶۶/سمند_ایران_خودرو_تبریز_در_پایین_ترین_رتبه_رده_بندی_کیفیت_خودروهای_داخلی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: