Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@19:48:12 GMT

خواب زیاد یا بی‌خوابی کدام بر سلامت تاثیر دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۰۴۶/خواب_زیاد_یا_بی_خوابی_کدام_بر_سلامت_تاثیر_دارند

خواب زیاد یا بی‌خوابی کدام بر سلامت تاثیر دارند

یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان سراسر جهان نتایج بررسی های اخیر خود را در مجله قلب اروپا (EHJ) منتشر کردند که حقایق تازه‌ای درباره سلامت انسان می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری شبستان  ، یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان سراسر جهان نتایج بررسی های اخیر خود را در مجله قلب اروپا (EHJ)  منتشر کردند که حقایق تازه‌ای درباره سلامت انسان می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان بین‌المللی می گویند خواب بیش از حد نیاز بدن به قلب انسان صدمه می‌زند.

 

محققان  در آزمایشی میدانی با شرکت 116هزار نفر بین 37 تا 70 سال در 21 کشور مختلف روی تاثیر خواب بر سلامت انسان تحقیق کردند و متوجه شدند که خواب زیاد هرچند برای سلامت عمومی مفید است ولی می‌تواند موجب آسیب‌های جدی روی کارکرد قلب و عروق خونی داشته باشد.

 

در این تحقیق شرکت کنندگان هر کدام هشت تا نه ساعت خوابیدند و معلوم شد کسانی که خواب بیشتری داشتند فشار خون آنها بیشتر بود و به همین دلیل 5درصد احتمال دارد بیشتر از سایرین به بیماری‌های قلبی مبتلا شوند.

 

نتایج این تحقیق درحالی در مجله تخصصی قلب اروپا منتشر شده است که پیش از این دانشمندان بارها اعلام کردند که بی خوابی تاثیر منفی روی کارکرد قلب دارد. خواب و اختلال‌های خواب نقش مهمی را در ابتلا یا پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی (CVD) ایفا می‌کند، البته میزان تأثیر خواب بر سلامت قلب هنوز کاملاً مشخص نشده است.

 

 اما شکی نیست که احتمال مرگ ناگهانی قلبی در چند ساعت نخست پس از بیدار شدن از خواب بالاتر است که دلیل آن احتمالاً به میزان فعالیت قلب هنگام بیدار شدن و تحرک مجدد، مربوط می‌شود.

 

منبع: اسکای نیوز

پایان پیام/42

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۰۴۶/خواب_زیاد_یا_بی_خوابی_کدام_بر_سلامت_تاثیر_دارند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: