Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@02:23:47 GMT

حجاب رهبر اتحادیه دانشجویان سوربن جنجال آفرید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۱۵۱/حجاب_رهبر_اتحادیه_دانشجویان_سوربن_جنجال_آفرید

حجاب رهبر اتحادیه دانشجویان سوربن جنجال آفرید

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از کانال تلگرامی مؤسسه گفت‌و‌گوی ادیان، این عکس چهرۀ رهبر انتخاب شدۀ اتحادیه ملی دانشجویان سوربن را نشان می‌داد که از قضا یک دختر مسلمان محجبه بود. این مصاحبه دربارۀ اعتراض دانشجویان به اصلاحات دولتی بود، اما توجه بوه به موضوع مصاحبه جلب نشد، بلکه این حجاب مریم پوگوت بود که سبب واکنش وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این پست فیس بوک، افراد و طیف‌های مختلف درباره انتخاب شدن مریم پوگوت به مقام رهبری اتحادیه ملی دانشجویان واکنش نشان دادند. از جمله جولین درای، عضو سابق این اتحادیه گفت انتخاب این دختر جوان محجبه به معنای شکست تمام تلاش‌های ما در دانشگاه بوده است. وزیر امور داخلی فرانسه ظاهر و پوشش مریم پوگوت را تکان دهنده توصیف کرد.

مجله طنز شارلی ابدو نیز پوشش این دختر جوان را دست مایه انتقاد از مسلمانان کرد.
از سوی دیگر کسانی نیز این حجم از مخالفت و حمله را بی‌معنا و آزادی‌ستیزانه می‌دانند و می‌گویند مشکل این دانشجوی مسلمان این است که جرئت کرده و به اعتقادت دینی خود پایبندی نشان داده است و با توانایی که داشته در جایگاه رهبر اتحادیه دانشجویان سوربن قرار گرفته است. چطور ممکن است از کسی انتظار داشته باشیم هم به نحوی رادیکال پیشرو باشد و هم اعتقاداتش را انکار کند؟ ان مارسه، دبیر رپابلیکا و رهبر سابق اتحادیه دانشجویان سوربن در دفاع از پوگوت گفت «به نظر من هر دانشجویی حق دارد ظاهر و پوشش خود را انتخاب کند و این مطلقا به هیچ کس ارتباط ندارد».

در این میان اتحادیه دانشجویی ضمن حمایت از دانشجوی محجبه گفت: پوگوتو مورد حمله قرار گرفته زیرا یک زن، یک مسلمان و یک دختر محجبه است و از همه مهمتر اینکه او یک دانشجو در مقام اتحادیه دانشجویی و مخالف سیاست‌های آن‌ها است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۱۵۱/حجاب_رهبر_اتحادیه_دانشجویان_سوربن_جنجال_آفرید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: