Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:50:55 GMT

اولین عمل جراحی درمان سنگ کلیه با روش PCNL در اردبیل انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۴۲۶/اولین_عمل_جراحی_درمان_سنگ_کلیه_با_روش_pcnl_در_اردبیل_انجام_شد

اولین عمل جراحی درمان سنگ کلیه با روش PCNL در اردبیل انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، این عمل جراحی پیشرفته برای اولین بار در استان اردبیل، در بیمارستان امام رضا (ع) توسط علی اکبر مرادی جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ انجام شد.

 این جراح در خصوص این عمل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این روش بیشتر در مورد درمان سنگ‌های کلیه بزرگ‌تر از دو سانتی متر با ایجاد شکافی به اندازه یک سانتی متر برای عمل بکار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با تاکید برکاهش عوارض عمل و مدت زمان بستری بیمار پس از این عمل، افزود: سنگ‌های کلیه‌ای که در گذشته جهت درمان آن‌ها نیاز به عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان به مدت طولانی بود با اجرای این روش مرخصی جراحی به دو الی چهار روز کاهش یافته است که مدت زمان آن نسبت به روش‌های قدیمی عمل باز بسیار کمتر است.

 جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ آندواورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: این روش در مقایسه با روش‌های جراحی قدیمی، در درمان سنگ‌های بزرگ کلیه موثرتر است و معایبی ندارد، ضمن اینکه تجهیزات پیشرفته این روش مستلزم دانش و تخصص است که موجب ایمنی بیمار می‌شود.

 مرادی با بیان اینکه این عمل جراحی پیشرفته امروزه در 12 مرکز استان در کشور انجام می‌گیرد، یادآور شد: دستگاه خریداری شده «پی سی ان ال» برای بیمارستان امام رضا جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح کشور و حتی دنیا می‌باشد و برای انجام آن نیاز به گذراندن ۲۴ ماه دوره تکمیلی فوق تخصصی (فلوشیپ) است.

گفتنی است، هزینه انجام این عمل در مراکز درمانی خصوصی بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان است.

کد خبر 4485678

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۴۲۶/اولین_عمل_جراحی_درمان_سنگ_کلیه_با_روش_pcnl_در_اردبیل_انجام_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: