Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:40:29 GMT

با انتقال پساب فاضلاب بیرجند برای آبیاری فضای سبز محمدشهر موافقت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۷۶۵/با_انتقال_پساب_فاضلاب_بیرجند_برای_آبیاری_فضای_سبز_محمدشهر_موافقت_شد

با انتقال پساب فاضلاب بیرجند برای آبیاری فضای سبز محمدشهر موافقت شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند گفت: شورای شهرستان و شهر بیرجند با انتقال پساب فاضلاب بیرجند برایابیاری فضای سبز محمدشهر ، در صورتی که پساب به صورت استاندارد تصفیه و حفاظت شده منتقل شود، موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علیرضا محمودی‌راد عضو شورای اسلامی شهر بیرجند در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: اداره محیط زیست، طی درخواستی به چند نهاد از جمله شورای شهرستان بیرجند، خواستار شده است که نظر فنی خود درخصوص انتقال و استفاده از پساب فاضلاب بیرجند، به محمدشهر برای استفاده و آبیاری فضای سبز و درختان کاج محمدشهر را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بنده به عنوان رئیس شورای شهرستان بیرجند و همچنین عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر، این موضوع را به شورای شهر بیرجند هم رونوشت زدم که نظر شورای شهرستان و شهر بیرجند این بود که در صورتی که پساب به صورت استاندارد تصفیه و حفاظت شده منتقل شود، این طرح قابل قبول است.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه هم اکنون پساب آب در رودخانه رها می شود و علاوه بر آلودگی محصولات کشاورزی، دام و انسان، سبب آلدگی منابع آب زیرزمینی هم می شود گفت: همچنین پیشنهاد شد که پس از انتقال پساب تصفیه شده به محمدشهر و استفاده برای آبیاری فضای سبز و همچنین محصولات کشاورزی، بررسی تحقیقاتی بر روی فضای سبز، خاک و محصولات کشاورزی انجام و از نظر بیماری های عفونی و انگلی بررسی شود تا برای اینده هم برنامه ریزی هایی شود.

 

محمودی راد بیان کرد: همچنین اعضای شورای شهر خواستار این شدند که در صورت موفقیت این طرح، از پساب فاضلاب بیرجند برای آبیاری فضای سبز خود این شهر هم استفاده شود، چرا که شهردار منتخب هم بر افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد طراوت در شهر تاکید دارد.

 

وی ادامه داد: این طرح نیازمند یک کارکارشناسی دارد که هزینه بر هم هست، اما حتما باید از لحاظ آلودگی های انگلی و میکروبی مورد بررسی قرار بگیرد.

 

محمودی راد با اشاره به اینکه فعلا کار انتقال پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز محمد شهر شروع می شود افزود: برای انتقال این پساب به بیرجند و آبیاری فضای سبز هم پیگیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ ذخایر منابع آبی، این طرح می تواند در این جهت کمک کننده باشد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۷۶۵/با_انتقال_پساب_فاضلاب_بیرجند_برای_آبیاری_فضای_سبز_محمدشهر_موافقت_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: