Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:49:01 GMT

هادی پور و یعقوبی به مدال طلا دست پیدا کردند/ایران چهار طلایی شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۸۳۲/هادی_پور_و_یعقوبی_به_مدال_طلا_دست_پیدا_کردند_ایران_چهار_طلایی_شد

هادی پور و یعقوبی به مدال طلا دست پیدا کردند/ایران چهار طلایی شد

دو مدال طلای روز سوم از دومین دوره رقابتهای تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی را نمایندگان کشورمان کسب کردند تا ایران با چهار طلا صدر جدول توزیع مدالها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه نهم اردیبهشت ماه در ادامه این مسابقات کهبا حضور ۲۱۶۳ تکواندوکار از ۵۳ کشور در سالن «آنولیوسیو المپیک» شهر آتن جریان دارد، در رده سنی بزرگسالان و در بخش مردان تکواندوکاران اوزاان ۵۴- و ۶۸- کیلوگرم به روی «شی هاپ چانگ» رفتند که هر دو مدال طلا را نمایندگان کشورمان کسب کردند

کامران مردانی‌پور،آرمین هادی پور، سالار وحیدی،ابوالفضل یعقوبی و علیرضا علیاری پنج نماینده ایران در مبارزات امروز بودند که تنها یعقوبی و هادی پور موفق به کسب مدال طلا شدند و سه تکواندوکار دیگر از جدول مسابقات خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وزن ۵۴- کیلوگرم آرمین هادی‌پور در نخستین مبارزه خود «سیمون کالیری» از ایتالیا را ۲۰ بر ۶ شکست داد، سپس «عدیل بلکدی» تکواندوکار هلندی را ۱۹ بر ۵ از پیش رو برداشت. در ادامه به مصاف «مارتیجن ویلمسن» از بلژیک رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد. در مرحله نیمه نهایی نیز «عظمت آبیبیلا» از روسیه که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد ۱۱ بر یک برد. آرمین در فینال این رقابت‌ها به مصاف «قاسم مگمدوف» از آذربایجان دارنده مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۶ و برنز قهرمانی نوجوانان اروپا رفت و با نتیجه ۹ بر ۲ با پیروزی از شیاپ‌چانگ خارج شد و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

در این وزن کامران مردانی‌پور دیگر نماینده کشورمان در نخستین گام نتیجه را ۱۷ بر ۷ به نماینده انگلستان واگذار نمود.

در وزن ۶۸- کیلوگرم نیز ابوالفضل یعقوبی، ابتدا «میکاییل برگ» نماینده نروژی را ۲۸ بر ۱۳ برد، در دومین مبارزه خود به مصاف «هاکان کاوورات» از ترکیه دارنده مدال برنز قهرمانی جهان نوجوانان رفت و ۲۲ بر ۹ پیروز شد، او در ادامه «ویاچیسلاو مینین» از روسیه دارنده مدال طلای قهرمانی اروپای نوجوانان را در دیداری حساس و با نتیجه ۴ بر ۳ از پیش رو برداشت. سپس رو در روی «کنستانتینوس چمالیدیس» از یونان قرار گرفت و ۱۲ بر ۵ برد. تکواندوکار وزن چهارم کشورمان برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها از سد «محمد کتبی» تکواندوکار بل‍ژیکی که در کارنامه او نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ و طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۵ به چشم می‌خورد ۱۳ بر ۶ گذشت. او در مبارزه پایانی «آنتونیو روسیلو» اسپانیایی دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و برنز گرندپری را را ۱۴ بر ۶ شکست داد.

اما در وزن ۶۸- کیلوگرم سالار وحیدی که نخستین گام را محکم برداشته و با قاطعیت نماینده یونان را ۱۸ بر صفر شکست داده بود در دومین مبارزه خود نتیجه را ۱۲ بر ۶ به «الکسی دنیسنکو» تکواندوکار روسی و نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶، دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ و نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. علیرضا علیاری نیز ابتدا نماینده صربستان را ۹ بر ۲ از پیش رو برداشت اما در در دیدار با نماینده اسپانیا که قهرمان مسابقات اروپایی ۲۰۱۴ است، ۱۱ بر ۱۳ مغلوب شد.

تیم‌ملی کشورمان تا کنون موفق به کسب ۲ مدال طلای دیگر توسط محمد کاظمی (وزن ۵۸- کیلوگرم) و میرهاشم حسینی (وزن ۶۳- کیلوگرم) شده است.

فردا (یکشنبه) و در روز پایانی این مسابقات تکواندوکاران دو وزن ۷۴- و ۸۷+ کیلوگرم بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند که مسعود حجی زواره - امیرحسین ساسان و بهنام اسبقی (وزن ۷۴- کیلوگرم)، سیاوش فخرایی و سجاد مردانی (وزن ۸۷+ کیلوگرم) به عنوان نمایندگان کشورمان هستند.

هدایت این تیم برعهده «مهدی بی باک» به عنوان سرمربی و «علیرضا نصرآزادانی» و «هادی افشار» به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی (G۲) است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۸۳۲/هادی_پور_و_یعقوبی_به_مدال_طلا_دست_پیدا_کردند_ایران_چهار_طلایی_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: