Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@21:48:58 GMT

جلوگیری از قاچاق مصنوعات نقره با آزاد سازی واردات نقره خام

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۸۳۲۰/جلوگیری_از_قاچاق_مصنوعات_نقره_با_آزاد_سازی_واردات_نقره_خام

جلوگیری از قاچاق مصنوعات نقره با آزاد سازی واردات نقره خام

مهدی لوحی گفت: آزاد سازی واردات نقره خام باعث توسعه گردش کار و جلوگیری از قاچاق مصنوعات نقره در مشهد می شود.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: جلوگیری از قاچاق مصنوعات نقره با آزاد سازی واردات نقره خام اگر واردات نقره آزاد شود، قاچاق آن توجیه اقتصادی ندارد و کار برای صنعتگران آسانتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی لوحی افزود: قیمت جهانی نقره با قیمت آن در ایران بسیار تفاوت دارد و هر گرم نقره برای ایرانیان ۱۰ هزار ریال بیشتر از قیمت جهانی است که این حباب قیمتی به قاچاق دامن می زند به طوری که قاچاقیان نقره را به قیمت جهانی از چین می خرند و با قاچاق به داخل ایران آن را تا چند برابر قیمت می فروشند.

وی گفت: بیش از ۲ هزار کارگاه نقره سازی در این شهر وجود دارد که برای ۲۵ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

او افزود: ذخیره نقره در خراسان رضوی بسیار محدود و در حد یک معدن است که در همه اوقات قادر به تامین نقره مورد نیاز تولید کنندگان نیست، ضمن اینکه نقره ای که از معدن به تولید کننده داده می شود، مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

لوحی افزود: نقره خام یک ماده وارداتی است اما در قانون، واردات آن آزاد نشده  است و حتی ارز دولتی نیز به آن اختصاص نمی یابد در حالی که واردات طلای خام و شمش کاملا آزاد است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۳۲۰/جلوگیری_از_قاچاق_مصنوعات_نقره_با_آزاد_سازی_واردات_نقره_خام را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: