Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@15:39:17 GMT

آیت‌الله مکارم شیرازی: مدارک ایمان ابوطالب به پیامبر(ص) در تفسیر نمونه مشهود است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۸۷۲/آیت_الله_مکارم_شیرازی_مدارک_ایمان_ابوطالب_به_پیامبر_ص_در_تفسیر_نمونه_مشهود_است

آیت‌الله مکارم شیرازی: مدارک ایمان ابوطالب به پیامبر(ص) در تفسیر نمونه مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه و اصول که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به برخی اسناد تاریخی اظهار کرد: براساس این اسناد تاریخی و موثق امروز مصادف با رحلت پدر امام نخست شیعیات حضرت ابوطالب است.

وی با تسلیت سالروز رحلت حضرت ابوطالب (ع) بیان کرد: ایشان نیز مانند حضرت علی (ع) بسیار مظلوم بود و در حالی که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد ولی برخی افراد که افکار بنی امیه را در سر می‌پرورانند اصرار دارند که حضرت ابوطالب به نبی مکرم اسلام لبیک نگفت و ایمان نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید افزود: این سخنان در حالی گفته می‌شود که مدارک و دلایلی خلاف آنچه گفته می‌شود در تفسیر نمونه مشهود است و همچنین اشعاری از حضرت ابوطالب وجود دارد که بر ایمان محکم ایشان به رسول اعظم(ص) دلالت دارد.

وی با استناد به سخنان مرحوم علامه امینی (ره) عنوان کرد: کسانی که افکارشان اموی و یا مشابه امویان بود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند که اشخاص مرتبط با امام علی (ع) بکوبند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: این اشخاص با توجه به بغض و کینه‌ای که نسبت به امام علی (ع) داشتند، سعی کردند همان بغض و کینه را روی حضرت ابوطالب (ع) نیز پیاده کنند.

وی با اشاره به ضرب‌المثل معروف «آفتاب پشت ابر نمی‌ماند» گفت: برای اثبات ایمان حضرت ابوطالب به پیامبر اکرم (ص) کتب و دلایل روشنی وجود دارد که حقیقت را آشکار می‌کند.

این مرجع تقلید به طلاب توصیه کرد: با دستیابی به دلایل محکم و مستندی که نشان از ایمان حضرت ابوطالب دارد، همواره در مقابل دشمن خود را آماده کنید تا بتوانید با پاسخ‌های منطقی نقشه‌های آنها را بر آب کنید.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۸۷۲/آیت_الله_مکارم_شیرازی_مدارک_ایمان_ابوطالب_به_پیامبر_ص_در_تفسیر_نمونه_مشهود_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: