Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:04:05 GMT

مطالبات فرهنگیان استان بزودی پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۹۸۱/مطالبات_فرهنگیان_استان_بزودی_پرداخت_می_شود

مطالبات فرهنگیان استان بزودی پرداخت می شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: با کمک هیات دولت تمامی مطالبات همکاران فرهنگی استان از سال 89 تا پایان سال 96 بزودی پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید یزدان پناه عصر شنبه در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات همکاران فرهنگی در استان کرمانشاه از آموزش و پرورش به بیش از 430 میلیارد ریال می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مبلغ حدود یک ماه پیش و در رایزنی های فراوانی که با دولت و شخص آقای نوبخت انجام شد تخصیص یافت و تا کمتر از 2 هفته آینده به حساب اداره کل آموزش و پرورش استان واریز می شود.
یزدان پناه تصریح کرد: این اقدام حرکتی بزرگ و تاریخی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه محسوب می شود و فرهنگیان به زودی و پس از واریز این مبلغ مطالبات خود را به صورت کامل دریافت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه خبر خوب دیگری نیز داشت و افزود: با رایزنی فراوانی که با وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان امور اداری - استخدامی کشور داشتیم موفق شدیم مجوز استخدام 348 نفر از همکارانی که در مقطع پیش دبستانی و همچنین نهضت سوادآموزی فعالیت داشتند را کسب کنیم.
وی ادامه داد: این افراد که 200 نفر آن ها در نهضت سوادآموزی و 148 نفر نیز در پیش دبستانی فعالیت می کنند رسما از اول فروردین 98 به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
یزدان پناه همچنین از معاف شدن کرمانشاه از حذف پست های معاونت مدارس به دلیل شرایط زلزله خبر داد و گفت: در حالی که طرح کاهش چشمگیر پست سازمانی معاونت مدارس در تمام کشور اجرا شد اما کرمانشاه به خاطر شرایطی که زلزله به آن تحمیل کرد از این قاعده مستثنی و 2 هزار و 132 نفری که در این پست مغشول به کار هستند سرجای خود ماندند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین گریزی نیز به وضعیت دانش آموزان مناطق زلزله زده استان زد و گفت: سال گذشته و پس از وقوع آن زلزله مهیب، 85 میلیارد ریال بسته آموزشی برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در نقاط زلزله زده تهیه و در اختیارشان قرار گرفت.
وی افزود: همچنین در آن زمان یک هزار و 357 عدد تبلت نیز در اختیار دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده قرار گرفت تا هم به تحصیل خود ادامه دهند و هم بهتر بتوانند برای کنکور آماده شوند.
یزدان پناه تهیه 56 هزار بسته آموزشی در 13 آبان امسال برای دانش آموزان زلزله زده به ارزش 38 میلیارد و 500 میلیون ریال را از دیگر اقدام های صورت گرفته عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، به پائین بودن سرانه مدارس غیردولتی در استان اشاره کرد و گفت: در حالی که 12.8 درصد کل مدارس کشور غیردولتی هستند این رقم در استان کرمانشاه به 5.3 می رسد که البته نسبت به سال قبل که 4.2 درصد بوده رشد نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته، در ابتدای سال تحصیلی جاری 18 مدرسه غیرانتفاعی به مدارس استان اضافه شد، ضمن اینکه موفق شدیم 20 مرکز پیش دبستانی و 100 آموزشگاه علمی آزاد و زبان های خارجی را نیز تاسیس کنیم.
یزدان پناه همچنین از گرایش بالای دانش اموزان کشور و استان به رشته تجربی خبر داد و گفت: در کل کشور 58 درصد و در استان کرمانشاه 48 درصد دانش آموزان زمان انتخاب رشته، تجربی را انتخاب می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته این رقم در استان طی سال گذشته بیشتر بود که در مهرماه امسال چند درصدی توانستیم این گرایش را کاهش و به سایر رشته ها از جمله ریاضی هدایت کنیم.
وی در پایان از اجرای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: این طرح حتی اگر از ابتدای سال 98 به صورت نیمه تمام نیز اجرا شود در افزایش حقوق معلمان تاثیرگذار خواهد بود.
7458/8066

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۹۸۱/مطالبات_فرهنگیان_استان_بزودی_پرداخت_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: