Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:35:41 GMT

کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۰۰۰۲/کاهش_۸_درصدی_حوادث_ناشی_از_کار_در_استان_همدان_طی_سال_گذشته

کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان طی سال گذشته

همدان - مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان از کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان بعداز ظهر پنج شنبه در دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: یکی از وظایفی که قانون گذار در ماده ۹۶ قانون کار بر عهده بازرسی کار قرارداده، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری اینگونه موارد به منظور پیشگیری حوادث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این راستا تمامی حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون کار پس از انعکاس به اداره بازرسی کار، توسط بازرسان کار کشور بررسی و گزارش فنی و تخصصی آن به مرجع قضایی ارسال می شود.

توصیفیان افزود: حوادث بررسی شده توسط بازرسان کار به عنوان یک حلقه در چرخه مدیریت دانش، منبع ارزشمندی است که می تواند مورد استفاده دست اندرکاران و علاقمندان امور ایمنی قرار گرفته و زمینه استفاده و تولید دانشهای جدید را در این حوزه فراهم کند.

وی فراهم کردن شرایط ایمنی، آموزش و نظارت را سه رکن اصلی عنوان کرد که باید در کارگاهها و واحدهای تولیدی رعایت شود و گفت: رعایت این سه رکن موجب کاهش حوادث ناشی از کار است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه به ارائه آمار از عملکرد اداره کل تعاون کار در سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال گذشته ۵۹۷۲ بازرسی ادواری و ۲۵۹۰ فقره بازرسی موردی انجام شده و در این مدت ۷۷۸۵فقره ابلاغیه رفع نقص کارگاهی و۲۰۷ مورد ابلاغیه رفع نقص حادثه برای پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه صادر شده است.

وی گفت: در راستای افزایش حفاطت و ارتقای ایمنی در سال گذشته تعداد ۴۰۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاههای مشمول قانون کار استان همدان تشکیل و تعداد ۱۳۷۳ صورتجلسه کمیته مزبور به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان واصل شده است.

توصیفیان با اشاره به برگزاری دوره های آموزش ایمنی گفت: طی سال گذشته ۷۹ دوره آموزش ایمنی با حضور ۱۸۳۷ نفر برای کارگران برگزار و ۴۲ دوره آموزشی نیز با حضور ۵۲۰ نفر برای کارفرمایان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار درسال گذشته خواستار همکاری و تلاش سایر دستگاه های مسئول به منظور کاهش آمار بروز حوادث ناشی از کار شد و گفت: گسترش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول از اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این کمیته ها نقش پررنگی در ارتقای ایمنی و بهداشت در محیط های کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۰۰۲/کاهش_۸_درصدی_حوادث_ناشی_از_کار_در_استان_همدان_طی_سال_گذشته را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: