Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:24:07 GMT

گزارشی از علایم بیماری تب برفکی در دام عشایر سمنان ارایه نشد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۰۰۳۵/گزارشی_از_علایم_بیماری_تب_برفکی_در_دام_عشایر_سمنان_ارایه_نشد

گزارشی از علایم بیماری تب برفکی در دام عشایر سمنان ارایه نشد

حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های مایه کوبی (واکسیناسیون) دام های سبک عشایر استان از فروردین امسال آغاز شد و با آموزش و جلوگیری از شیوع بیماری تاکنون هیچ خسارتی به دامداران استان وارد نشده است.
وی خاطرنشان کرد : مرحله دوم مایه کوبی علیه این بیماری های دامی از امروز اول تیر 96 در دام های سبک و سنگین عشایر استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : سقط جنین در دام های آبستن، افت وزن دام و تلفات ناگهانی از نشانه های احتمال بیماری تب برفکی در بین دام های سبک و سنگین است و دامداران عشایر چنانچه با مشاهده این بیماری در دام های خود در کمترین زمان ممکن شیوع این بیماری را به مرکز دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.
وی ادامه داد : بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی با شیوع سریع است که با علائم از جمله زخم دهان و پستان همراه بوده و دامداران با مشاهده آن مراتب را فوری به اداره دامپزشکی محل اقامت خود و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان این که دامداران مرحله مایع کوبی (واکسیناسیون) دام سبک و قرنطینه را برای پیشگیری از ابتلا بیماری تب برفکی در دستور کار قرار دهند، گفت : عشایر استان در دادن علوفه به صورت دستی به دام های سبک نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.
وی کاهش حجم پوشش گیاهی در مراتع را یکی از دغدغه های اساسی اداره کل امور عشایری استان ذکر و اضافه کرد : درسال جاری بارش قابل توجهی در مراتع استان به وِیژه در مناطق طرود و خارطوران نباریده که این امر بسیار نگران کننده است.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان خاطرنشان کرد : تاکنون بیش از 11 هزار تن جو برای دامداران عشایر استان با قیمت هفت هزار و 300 و هفت هزار و 400 ریال تامین شده است و اکنون مشکلی برای تامین جو موردنیاز دامداران وجود ندارد.
عشایر استان از یک ایل و 74 طایفه تشکیل شدند و بیش از 15 هزار نفر از جمعیت استان بیش از 700 هزار نفری سمنان را شامل می شوند.
بیش از 25 درصد از گوشت قرمز و 35 درصد از فرآورده های لبنی استان سمنان را عشایر تولید می کنند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه فرمایید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۰۳۵/گزارشی_از_علایم_بیماری_تب_برفکی_در_دام_عشایر_سمنان_ارایه_نشد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: