Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:17:17 GMT

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی ماه در برکه در سفیدشهر آران و بیدگل برگزار شد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۰۱۶۱/اختتامیه_چهارمین_دوره_جشنواره_ملی_ماه_در_برکه_در_سفیدشهر_آران_و_بیدگل_برگزار_شد_تصاویر

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی ماه در برکه در سفیدشهر آران و بیدگل برگزار شد + تصاویر

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی ماه در برکه با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و سایر مسئولان در سفیدشهر آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی ماه در برکه با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و سایر مسئولان در سفیدشهر آران و بیدگل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش شعر به ترتیب محسن کاویانی و حسن خسروی از قم و فاطمه حلیمیان از مشهد نفرات اول تا سوم جشنواره معرفی شدند و همچنین هیأت داوران اشعار علی سلیمانی، علی فردوسی، حسین طاهری را نیز شایسته تقدیر دانست و در بخش پیامک ادبی نیز معصومه حیدری، مهدی مولایی، فائزه خیامی نژاد به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

حجت‌الاسلام حمید ارباب سلیمانی در پیامی با بیان اینکه روز غدیر نه یک نام و نه یک واقعه بلکه یک تاریخ سرشار از حکمت و معرفت است، اظهار داشت: غدیر اتمام حجت و نعمت و فصل الخطاب خط راستین رسالت و نقطه جدایی حق طلبان با باطل اندیشان است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور جریان غدیر را استمرار نوبت در قامت امامت و ضمانت نامه رهروان طریق علوی دانست و افزود: در قاموس عید غدیر ولایت پذیری، شناخت شناسی و بصیرت مردم به محک گذاشته شده و با جانشینی بهترین ولی از سوی بهترین نبی, عملا تکلیف بر حاضران، غائبان و آیندگان روشن شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پاسداشت واقعه غدیر و حفظ و انتقال آن در عین اینکه تکریم یک آیین بزرگ و سرنوشت ساز است یک رسالت تاریخ ساز به شمار می رود تا در هر دوره ای این امانت به درستی تبیین و به شایستگی مورد توجه قرار گیرد.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه یکی از رسانه های تأثیرگذار در ابلاغ این رویداد الهی، زبان شعر و هنر است، تصریح کرد: این هنر هنری است که از سرچشمه غدیر سیراب شد و بر اندیشه و قلوب اهل ایمان جاری شد و بی تردید جاودانگی فرهنگ تشیع وامدار غدیر بوده و قدردانی از این نعمت برزگ در قامت هنر و ادب حلاوت دیگری دارد.

وی ابراز داشت: خطه ولایتمدار آران و بیدگل که مفتخر به میزبانی نخستین مهاجر علوی به این سامان است همواره در پرچمداری محافل و جالس اهل بیت در زمره پیشگامان پر افتخار این عرصه بوده و هست.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: جشنواره ادبی هنری ماه در برکه در شهر سفید شهر یکی از رویش های فرهنگ و هنر آیینی در این منطقه بوده که چهارمین مشعل آن به دست جمعی از جوانان و ارتمندان حضرت علی(ع) روشن شده و با استقبال نیکویی رو به رو شده است.

حبیب‌الله ارزانی نیز طی پیامی اظهار داشت: در روزگاری که انسان اسیر غربت و تنهایی و ظلمت و جهالت بود طلوع اسلام به‌عنوان کامل‌ترین آیین رستگاری پایانی بر غربت آدمی بود و نور نبوت محمدی جان‌ها را به زیور عشق و معرفت آراست و بشریت نجات یافت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در امتداد این منشور نورانی تشیع علوی زیباترین تابلو از کمال انسانی را به نمایش گذاشت تا در پرتو دین کامل، انسان‌های کمال‌گرا راه جاودانگی را درنوردند و غدیرمقطعی سرنوشت ساز در سرگذشت بشریت و روزی است که به درازای یک تاریخ و به پهنای جغرافیای عالم است.

ارزانی با بیان اینکه غدیر شعر تابناک شعور و معرفت الهی و آیینه حقیقت نمای حق طلبی است، خاطرنشان کرد: تداوم اتصال انسان‌ها به خاندان وحی و انتصاب سرپرستی حکومت صالحان، نسخه نجات بخشی بود که در روز غدیر رقم خورد و به مبارکی این واقعه، عید الله الاکبر نام یافت.

وی تصریح کرد: ذکر و یاد این حلاوت‌بخش‌ترین نعمت الهی، رسالت هر شیعه و محب حضرت علی (ع) بوده و به هر بهانه و موقعیتی باید از این پرچم پر افتخار به‌ویژه در روزگار ما که دشمنان قسم خورده دین خدا کمر به حذف آن بسته‌اند، صیانت کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهانیکی از موثرترین و کارسازترین راه برای ترویج و تبلیغ و پاسداشت شعائر الله را لسان شعر وزبان هنر دانست و ابراز داشت: شعر متعهد شعری است که در آن فریاد حقیقت را به توان شنید و شاعران روشن نگر و حق جو کسانی هستند که جسورانه و آگاهانه به مقابله با تحریف ها و انحرافات می‌پردازند.

ارزانی بیان کرد: شعر آیینی چنین رسالتی دارد و غدیریه سرایان با چنین نگاهی در عرصه فرهنگ از فرهنگ غدیر پاسداری کردند و برپایی جشنواره فرهنگی هنری ماه در برکه رویدادی از این سنخ وحرکتی هوشمندانه است که در خاستگاه تشیع علوی و شهر دوستداران ولایت و امامت چهارمین دوره خود را جشن می‌گیرد.

انتهای پیام/

اختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی ماه در برکه در سفیدشهر آران و بیدگل برگزار شد + تصاویراختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکهاختتامیه چهارمین جشنواره ماه در برکه R7845/P1486/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۱۶۱/اختتامیه_چهارمین_دوره_جشنواره_ملی_ماه_در_برکه_در_سفیدشهر_آران_و_بیدگل_برگزار_شد_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: