Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:48:07 GMT

یک سوم جمعیت شهر بیرجند کارگران تأمین اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۰۸۳/یک_سوم_جمعیت_شهر_بیرجند_کارگران_تأمین_اجتماعی_هستند

یک سوم جمعیت شهر بیرجند کارگران تأمین اجتماعی هستند

دبیرکل خانه کارگر خراسان جنوبی و مشاور استاندار در امور کار و کارگر، جمعیت کارگری را ۷۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: یک سوم جمعیت شهر بیرجند کارگران تأمین اجتماعی هستند و کارگران باید بدانند تنها راه رسیدن به حقوق‌شان اتحاد و مطالبه‌گری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ام‌البنین میرابی صبح امروز در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید اظهار داشت: متأسفانه شأن و جایگاه کارگران آن گونه که باید گرامی نگه‌داشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار نکردن کارگران حتی برای یک روز قابل تصور نیست چراکه نه نفتی برای فروش، نه آبی برای نوشیدن و نه نانی برای خوردن خواهیم داشت.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور کار و کارگر با بیان اینکه تأخیر حقوق معلمان حتی برای یک روز چالش انگیز است بیان کرد: این درصورتی است که پرداخت حقوق کارگران از آخرین اهمیت برخوردار است.

میرابی با بیان اینکه بیش از یک سوم جمعیت شهر بیرجند کارگران تأمین اجتماعی هستند تصریح کرد: 70 هزار نفر از کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

وی جمعیت کارگری را 70 هزار نفر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کارگران باید بدانند تنها راه رسیدن به حقوق‌شان اتحاد و مطالبه‌گری است.

دبیرکل خانه کارگر خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته حقوق معوقه بسیاری از کارگران از یک سال نیز گذشته بود اما اسفندماه 95 این معوقات در واحد‌های صنفی و تولیدی پرداخت شد.

میرابی اظهار داشت: امیدواریم با ادامه این سیاست‌ها شاهد پیشرفت اقتصادی و نیروی کار در استان باشیم.

وی افزود: مشکلات ما تنها حقوق معوقه نیست بلکه امنیت شغلی نداریم و هنوز در برخی شرکت‌ها کارگران به صورت قراردادی کار می‌کنند که باید در این راستا تبدیل وضعیت کارگران پیگیری شود.

دبیرکل خانه کارگر خراسان جنوبی گفت: به مسئولانی که با دیدن وضعیت بیکاری و فقر اشک بریزند احتیاج نداریم و به مسئولانی نیازمندیم که با دیدن سفره‌های خالی ما راهکار ارائه‌دهند.

میرابی با بیان اینکه مسئولان به جای وعده‌های تو خالی جسارت داشته باشند گفت: شعارامسال سال تولید، اشتغال و اقتصاد و سال کارگران بی‌ادعا است.

حمایت از تولید داخلی وظیفه همگان است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه کار مایه زندگی است اظهار داشت: کارگران از شریف‌ترین قشر اجتماع هستند.

کدخدا بیان کرد: ترویج محصول کارگر ایرانی باعث ایجاد انگیزه بین کارگران می‌شود و همه باید حمایت از تولید داخلی را وظیفه خودبدانیم.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی وظیفه همگان است افزود: سلامت محیط کار نیز باعث انگیزه ایجاد کار می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید امنیت شغلی کارگران تأمین شود گفت: جامعه کارگری ما در حوادث مهم و تعیین کننده نشان دادند که همیشه پای کار هستند.

انتهای پیام/

R41348/P1336/S6,56/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۰۸۳/یک_سوم_جمعیت_شهر_بیرجند_کارگران_تأمین_اجتماعی_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: