Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:46:25 GMT

محاکمه 41 نفر در مصر به اتهام تجارت اعضای بدن انسان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۰۹۸/محاکمه_۴۱_نفر_در_مصر_به_اتهام_تجارت_اعضای_بدن_انسان

محاکمه 41 نفر در مصر به اتهام تجارت اعضای بدن انسان

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت مصر دسامبر گذشته نیز اعلام کرده بود که با همکاری کمیته نظارت بر امور اداری، موفق شده است بزرگترین شبکه بین المللی تجارت اعضای بدن انسان را کشف کند.
وزارت بهداشت مصر افزود: مسئولان 45 نفر را در این رابطه دستگیر و مبالغ هنگفتی را مصادره کردند.
به علت شرایط دشوار اقتصادی در مصر، برخی از شهروندان این کشور مجبور به فروش کلیه های خود می شوند و میلیون ها مصری که زیر خط فقر زندگی می کنند، اقدام به فروش کلیه های خود برای امرار معاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اعلام دادستانی مصر، بعد از تحقیقات معلوم شد که پزشکان و پرستاران و تعدادی واسطه اقدام به تشکیل باندی سازمان یافته با هدف انتقال، پیوند و تجارت اعضای بدن کرده اند.
طبق بررسی های انجام شده، 20 پزشک از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، پزشکان بیمارستان های دولتی و ده پرستار و 9 دلال اعضای بدن انسان اقدام به تشکیل این باند کرده بودند.
اعضای این باند از تجارت اعضای بدن انسان بیش از یک میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.
خاورم*9364*1144مترجم:محسن عزیزی* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۰۹۸/محاکمه_۴۱_نفر_در_مصر_به_اتهام_تجارت_اعضای_بدن_انسان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: