Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:51:07 GMT

اجرای طرح‌های کیفی‌سازی گوشت مرغ در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۱۳۲/اجرای_طرح_های_کیفی_سازی_گوشت_مرغ_در_استان_اصفهان

اجرای طرح‌های کیفی‌سازی گوشت مرغ در استان اصفهان

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ارتقاء کیفیت گوشت مرغ استان به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و نیز تولید محصول صادراتی جهت افزایش امکان صادرات این محصول و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان ناشی از مازاد تولید و عرضه گوشت مرغ در بازار ضروری است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، زهرا فیضی درحاشیه بازدید از کشتارگاه سپید گوشت ماکیان در فلاورجان، اظهار کرد: اکیپ نظارتی متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، اتحادیه مرغداران گوشتی و انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور استان در ماه مبارک رمضان از کشتارگاه‌های طیور و نیز مراکز عرضه گوشت مرغ در سطح استان بازدید و وضعیت کشتارگاه‌های طیور، نحوه کشتار و بسته‌بندی و نیز وزن مرغ توزیعی در سطح شهر را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اکیپ نظارتی بر اساس مصوبات کارگروه تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ استان فعالیت نظارتی خود را با هدف التزام فعالان صنعت مرغ گوشتی استان به رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات فنی و بهداشتی در راستای افزایش کیفیت گوشت مرغ تولیدی استان از نوزدهم خردادماه آغاز کرده است و با توجه به بازدیدهای انجام شده برخی تخلفات خصوصاً در توزیع مرغ خارج سایز به صورت گرم مشاهده که نسبت به اخطار به واحدهای متخلف در نوبت اول اقدام شد و در صورت ادامه تخلفات برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت تولید بالا و مصرف سرانه گوشت مرغ استان تصریح کرد: گوشت مرغ یکی از منابع اصلی با ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب جهت تامین نیاز پروتئینی اقشار جامعه است، لذا ارتقاء کیفیت گوشت مرغ استان به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و نیز تولید محصول صادراتی جهت افزایش امکان صادرات این محصول و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان ناشی از مازاد تولید و عرضه گوشت مرغ در بازار ضروری است و از همه تولیدکنندگان و متولیان و تشکل‌های مرتبط با صنعت طیور استان این درخواست را داریم که تلاش و همت خود را در این راستا قرار دهند.

فیضی با اشاره به برخی طرح‌های کیفی‌سازی گوشت مرغ استان از جمله رتبه‌بندی مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های طیور و طرح کاهش سن و وزن مرغ گوشتی، افزود: طرح‌های مذکور در کارگروه تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ استان و نیز کارگروه سلامت غذا که در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل می‌شود، در دست پیگیری می‌باشند.

وی تعداد کشتارگاه‌های فعال طیور استان را 17 مورد اعلام و اضافه کرد: کشتارگاه سپید گوشت ماکیان به تکنولوژی نوین و خط 2 کشتار تجهیز و موفق به اخذ کد IR، برند حلال و علامت استاندارد شده و برخی دیگر از جمله کشتارگاه سمانه‌، کشتارگاه سپید مرغ‌، کشتارگاه سپاهان مرغ و..... نیز در حال راه‌اندازی خط 2 کشتار واخذ کد IR هستند که از این طریق گام‌های اساسی در راستای اصلاح ساختار و بهبود فرایند کشتار در استان برداشته خواهد شد.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: متاسفانه برخی دیگر از کشتارگاه‌های طیور در کشور و استان نیز با تجهیزات قدیمی و مستهلک فعالیت می‌کنند که علاوه بر افزایش هزینه‌های کشتار، کیفیت مرغ کشتار شده کاهش می‌یابد، لذا ضروری است در جهت بهبود وضعیت این کشتارگاه‌ها تدابیر لازم اندیشیده شود و اهرم‌های تشویقی جهت اصلاح این امر برای کشتارگاه‌های با وضعیت مطلوب لحاظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۱۳۲/اجرای_طرح_های_کیفی_سازی_گوشت_مرغ_در_استان_اصفهان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: