Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-18@19:09:47 GMT

رویای خام ژنرال

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۱۳۵/رویای_خام_ژنرال

رویای خام ژنرال

گروه اقتصادی: بر اساس آمارهای اعلام‌شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش، میانگین مصرف بنزین کشور در شش ماهه نخست سال 96 رشدی بی‌سابقه با میزان 8.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشت. این میزان از رشد به حدی بالا است که پیش‌بینی مدیران ارشد این شرکت، رشد 5 درصدی مصرف بنزین در سال 96 بود.

به گزارش بولتن نیوز، این میزان از رشد مصرف بنزین از سال 86(زمان اجرای سامانه کارت سوخت) تاکنون بی‌سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از علت‌های این افزایش مصرف، حذف سهمیه‌بندی بنزین به عنوان ابزار کنترلی مصرف بنزین است. این اتفاق در سال 94 با پیگیری زنگنه صورت گرفت.

اما با گذشت 2 سال از این اقدام نادرست و احساس خطر وزارت نفت برای مصرف نامتعارف بنزین، نه تنها با وجود زیرساخت کارت سوخت پیشنهادی برای احیای سهمیه‌بندی بنزین ندارد بلکه افزایش قیمت بنزین را تنها راهکار خود می‌داند.

در حالی زنگنه اصرار به افزایش قیمت بنزین به عنوان راهکار مدیریت مصرف بنزین دارد که تجربه افزایش قیمت بنزین در دولت‌های سازندگی و اصلاحات نشان می‌دهد تکیه صرف بر سیاست‌های قیمتی تأثیر زیادی بر کنترل مصرف بنزین ندارد.

منبع: کانال تلگرامی آینده روشن

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۱۳۵/رویای_خام_ژنرال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: