Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:50:45 GMT

واحدهای تیرچه بلوک استان یزد موظف به دریافت پروانه استاندارد شدند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۲۳۰/واحدهای_تیرچه_بلوک_استان_یزد_موظف_به_دریافت_پروانه_استاندارد_شدند

واحدهای تیرچه بلوک استان یزد موظف به دریافت پروانه استاندارد شدند

به گزارش روز سه شنبه روابط این اداره کل ، محمدحسین ماجدی اردکانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان اداره کل استاندارد و اتحادیه تولید کنندگان قطعات بتنی، تیرچه بلوک و موزائیک استان گفت: تیرچه و بلوک از مصالح سازه ای مهم است که نقش بسزایی در پایداری ساختمان ها در برابر زلزله دارد ولی تقریبا تمامی آن ها در کارگاه های سنتی تولید می شود و بر کیفیت آن ها نظارت جدی صورت نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اغلب این کارگاهها به صورت فصلی و با کارگران غیرماهر و شرایط ساخت نامعلوم مبادرت به تولید می کنند که این مسئله موضوع استانداردسازی را با مشکل بسیار جدی مواجه کرده است.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: در استان هیچ واحد تولید صنعتی تیرچه و بلوک وجود ندارد به همین دلیل از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان درخواست شد تا طبق قوانین و مقررات ، سرمایه گذاران متقاضیان را به این سمت هدایت کند.
ماجدی اردکانی ادامه داد: اداره کل استاندارد هم به منظور بهبود کیفیت و نیز به منظور مشارکت در آموزش، نشر و تدوین استانداردهای ملی مصالح ساختمانی با رئیس اتحادیه تولید کنندگان قطعات بتنی،تیرچه و بلوک و موزائیک استان توافق کرد تا موضوعاتی از قبیل: شناسایی و معرفی به مراجع قضایی تمامی واحدهای تولیدی بدون پروانه و برگزاری دوره های آموزشی لازم برای تولید کنندگان دارای پروانه کسب را برگزار کند.
وی یادآور شد : بر اساس مفاد این تفاهم نامه اتحادیه موظف است در یک ماه آینده از طریق مکاتبه نسبت به معرفی شرایط دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد با واحدهای تولیدی داری پروانه کسب ، اقدامات کرده و از سال آینده نیز بر اساس نظر اداره کل استاندارد استان یزد نسبت به صدور پروانه کسب جدید برای واحد های تولیدی اقدام کند.
فرآورده تیرچه بتنی و بلوک سیمانی از سال 1384 مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است و به موجب قانون واحدهای تولیدی موظف به دریافت پروانه استاندارد هستند در همین راستا تنها 10درصد واحدهای شهرستان یزد پروانه استاندارد دارند.
1968/6197 دریافت کننده: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۲۳۰/واحدهای_تیرچه_بلوک_استان_یزد_موظف_به_دریافت_پروانه_استاندارد_شدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: