Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@14:38:59 GMT

افتتاح اولین کارگاه قالیبافی عتبات عالیات استان در شهر وردنجان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۳۰۷/افتتاح_اولین_کارگاه_قالیبافی_عتبات_عالیات_استان_در_شهر_وردنجان

افتتاح اولین کارگاه قالیبافی عتبات عالیات استان در شهر وردنجان

اولین کارگاه قالی بافی استان چهارمحال و بختیاری برای کمک به عتبات عالیات در شهر وردنجان افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید جعفر موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت :اولین کارگاه قالی بافی استان چهارمحال و بختیاری برای کمک به عتبات عالیات در شهر وردنجان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی از راه اندازی کارگاه قالی بافی به منظور کمک به بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: یکی از طرح های ستاد بارسازی عتبات عالیات استان ، کمک و بهره گیری از بسترهای مناسب شهرستان ها برای جذب کمک های خیرین بوده است که با بررسی های انجام شده بافت فرش در شهرستان بن یکی از زمینه های مساعد برای تحقق این امر است

موسوی خاطر نشان کرد: متقاضیان زیادی از بانوان بوده اند که به دلیل وسع کم مالی علاقه مند به کمک های غیر نقدی به عتبات عالیات هستند و پیشنهاد می داند که اگر کارگاه قالی بافی دایر گردد می توانند در این زمینه ارادت خود را به ائمه اطهار نشان داده و در اوقات فراغت اقدام به بافتن فرش کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به استقبال چشمگیر بانوان از این طرح گفت:با افزایش متقاضیان بافت فرش برای کمک به باسازی عتبات عالیات ،دو کارگاه دیگر نیز پیشنهاد شده یکی در شهرکرد و یکی دیگر در شهر بن که در حال بررسی است ودر صورت مناسب بودن مکان ، نصب کارگاه بعدی نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: به خاطر اینکه اغلب فرش های اماکن متبرکه به صورت یک دست و یک نقش هستند لذا این فرش ها بعد از اتمام بافت به فروش رسیده و عواید حاصل از فروش آن برای صحنه حضرت زینب (س) در حرم حضرت سیدالشهدا هزینه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : این کارگاه با 5 دستگاه آغاز به کار کرده است و نزدیک به 100 نفر روزانه با شیفت بندی مشخص بر روی این قالی کار میکنند.

وی در پایان افزود : از همه مردم خوب و ولایت مدار استان دعوت میکنیم که در این امر خوب و پسندید شرکت کنند و ما هم آمادگی لازم را داریم در هر شهر و روستا و هر محله از استان که مردم بخواهند مقدمات بافت قالی را فراهم کنیم.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۳۰۷/افتتاح_اولین_کارگاه_قالیبافی_عتبات_عالیات_استان_در_شهر_وردنجان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: