Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:15:51 GMT

رشد 9/7 درصدی عملکرد سالانه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۱۷۸/رشد_۹_۷_درصدی_عملکرد_سالانه_معاونت_آموزش_ابتدایی_وزارت_آموزش_و_پرورش

رشد 9/7 درصدی عملکرد سالانه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه برای توسعه آموزش ابتدایی در سال های اخیر گام های ارزنده ای برداشته شده است ، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی عملکرد سالانه ،معاونت آموزش ابتدایی ، امسال از رشد 9/7 درصدی برخوردار بوده است که این امر میسر نمی گردید جز با تلاش همگی همکاران در این حوزه و به ویژه آموزگاران سخت کوش دوره ابتدایی در کلاس های درس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم زاده، با سپاس از تلاش های صورت گرفته در در حوزه ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با توجه به تنوع بسیار زیاد فرهنگی و قومیتی که در این استان وجود دارد در این حوزه موفق عمل کرده است و توانسته است از رشد خوبی برخوردار باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر کجا ما به معلمین و همکاران فرهنگی اعتماد کنیم نتایج درخشانی می بینیم ، تصریح کرد: معلمین ما علی رغم همه سختی ها و فشارها از تمامی فرصت ها در راستای اهداف آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین استفاده می کنند.

این مقام مسئول، مهمترین اصل و مبنا در آموزش ابتدایی را قرار دادن قرآن به عنوان کتاب اصلی زندگی دانست و افزود: آموزش قرآن باید بر مبنای تربیت محتوایی شکل گیرد نه تربیت شکلی و ظاهری.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه تفکر قرآنی باید در نگاه و رفتار ما جاری و ساری باشد تا در دانش آموز تاثیر بگذارد، تصریح کرد: رفتاری که معلم و مربی سر کلاس باید داشته باشد باید برگرفته از رفتار و سیره پیامبر اکرم (ص) باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ، اصالت تشویق و عفو و گذشت را بر اساس قرآن کریم یکی از اصل های دیگری دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و یادآور شد : بر اساس این اصل کوچکترین نیکی ها را هم باید مورد تشویق قرار دهیم و بدی ها را مورد عفو و بخشش .

وی افزود: اصالت کار جمعی و مشارکت از دیگر اصل هایی است که باید در کلاس و مدرسه به آن توجه جدی شود و دانش آموزان را در راستای انجام کار گروهی تشویق و تقویت کرد.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه رقابت پروری که در دانش آموزان به واسطه برگزاری آزمون های مختلف به وجود آورده ایم اثرات بسیار مخربی در بزرگسالی و آینده آنان خواهد داشت ، تصریح کرد:  در نظام تربیتی هرگز نباید دانش آموزان را طبقه بندی کرد و اصل را باید بر این گذاشت که همگی دانش آموزان در زمره بهترین ها می باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  در پایان خاطرنشان کرد: تقسیم یک نگاه مهربان از سوی معلم بسیار موثر بوده و شادی و نشاط را در بین دانش آموزان فراهم می آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۱۷۸/رشد_۹_۷_درصدی_عملکرد_سالانه_معاونت_آموزش_ابتدایی_وزارت_آموزش_و_پرورش را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: