Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@04:33:58 GMT

تكریم «پدران آسمانی» در سالروز ولادت ولایت/ فرزندان شهدا در ایثارگری هم راه پدرشان را ادامه می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۴۱۳/تکریم_پدران_آسمانی_در_سالروز_ولادت_ولایت_فرزندان_شهدا_در_ایثارگری_هم_راه_پدرشان_را_ادامه_می_دهند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، اب‌الائمه و روز پدر، مراسم تكریم و تجلیل از «پدران آسمانی» به‌همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و با همراهی یك هزار نفر از خانواده‌های شهدا این استان شامگاه دوشنبه، 21 فروردین‌ماه در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین بخش این برنامه به غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا اختصاص داشت و در ادامه مراسم تكریم «پدران آسمانی» در تالار آزادی شیراز ادامه یافت.

سخنرانی رجبعلی راهی، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و دكتر اسفندیاری، یكی از فرزندان نخبه شهدا و همچنین اجرای گروه تواشیح و سرود از جمله‌ برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه این گزارش به سراغ دو نفر از فرزندان نخبه شهدا رفتیم تا پای سخنان آنان بنشینیم و ناگفته‌های فرزندان شهدا را از زبان خود آن‌ها در چنین روزی بشنویم.

افتخار ما این است كه فرزند شهید هستیم

زهرا برزگر، فرزند شهید عباسعلی برزگر و یكی از شهدای تیپ 55 هوابرد شیراز است كه در سال 61 و در منطقه دزفول به فوز عظیم شهادت نائل آمده است. او كه یكی از نخبگان فرزندان شهدای استان فارس محسوب می‌شود، بر این نكته تأكید دارد كه افتخار من این است كه فرزند شهید هستم.

وی این نكته را یادآور شد كه زمانی كه چندماهه بوده، پدرش شهید می‌شود و همین سوژه سئوال بعدی ما می‌شود؛ از وقتی كه خودتان را شناختید، فرزند شهید بودید، هر سال در روز پدر چه احساسی دارید؟ كه برزگر پاسخ داد:‌ شاید شما روز پدر را مادی می‌بینید، در صورتی ما به آن به صورت معنوی می‌بینیم؛ چرا كه شهادت بهترین نوع عروج است. همه می‌میرند اما زیباترین مرگ همان شهادت است كه تنها به افرادی تعلق می‌گیرد كه لیاقتش را دارند پس چرا باید ناراحت شهادت پدرم باشم؛ بالاخره روزی پدرم فوت می‌كرد اما اكنون به بهترین شكل ممكن شهید شده است پس ناراحتی ندارد و این از مقدرات الهی بوده است و ما نیز تابع تصمیمات خداوندیم.

برزگر همچنین در پاسخ به اینكه آیا در زمان بچگی نیز هیچگاه چنین احساسی داشتید كه چرا پدر نیست؟ گفت: ما مادری داشتیم كه بسیار مقتدرتر از این بود كه ما بخواهیم كمبودی احساس كنیم یعنی مادرم برای من و برادرم هم مادر بود و هم پدر.

نباید تنها از بعد میراث‌خواری یا ترحم به فرزندان شهدا نگاه شود

این فرزند شهید بر این نكته تأكید كرد كه نباید تنها از بعد میراث‌خواری یا ترحم به فرزندان شهدا نگاه شود بلكه باید از بعد دیگری به آنان نگاه كرد و آن اینكه، فرزندان شهدا یك ژن و خونی درونشان است و نهادی دارند برگرفته از یك نهاد برتری است كه در روزگاری شهادت را انتخاب كردند لذا فرزندان شهدا هم یك درجه از ژن و خون ایثارگری در وجودشان هست.

فرزندان شهدا در ایثارگری هم راه پدرشان را ادامه می‌دهند

وی یادآور شد كه امروز اكثر فرزندان شهدا در هر جایگاهی كه هستند، بسیار موفق هستند البته موفقیت به این نیست كه به پول، مقام و رتبه دست یابند، بلكه فرزندان شهدایی هستند كه در كمك كردن به هم‌نوع رسالت و راه پدرشان را ادامه می‌دهند.

برزگر با تأكید بر اینكه ایثارگری كه در جامعه فرزندان شهدا وجود دارد شاید در جامعه به صورت عام به این حد دیده نشود، گفت: این مسئله نشئت گرفته از همان ژن ایثاگری است كه به فرزندان شهدا منتقل شده است.

این فرزند شهید در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن «پدران آسمانی» اشاره كرد و گفت: جرقه ابتدایی این جشن 17 سال پیش در مشهد كلید خورد؛ در آن زمان من به همراه چند نفر از فرزندان شهدا در چنین روزی به گلزار شهدای مشهد رفتیم و این عید را جشن گرفتیم و با یكدیگر هم تعهد بستیم كه هر سال هر كداممان در شهرهای خودمان این جشن را برپا كنیم و امروز نیز مشاهده می كنیم كه این جشن در تمام نقاط كشور برگزار می‌شود به طوری اكنون هیچ گلزار شهیدی حتی تك قبری نیست كه در این روز توسط فرزندان شهدا گلباران نشود.

وحدت میان فرزندان شهدا، بهترین الگوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

وی در بخش پایانی سخنان با اشاره به وحدت و همدلی فرزندان شهدا، بر این نكته تأكید كرد كه همدلی كه میان فرزندان شهدا وجود دارد، یكی از بهترین الگوهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایكنا، مسلم ایران‌دوست، فرزند شهیدمحمد علی ایران‌دوست است كه در سال 61 و عملیات رمضان و منطقه شلمچه به فوز عظیم شهادت نائل آمده است. او اكنون 43 ساله است و خود دارای سه فرزند است.

وی نیز در گفت‌وگو با ایكنا این نكته را یادآوری كرد كه در زمان شهادت پدر، 7 ساله بوده است و ادامه داد: مسلماً هر ساله در جشن روز پدر حس خاصی به فرزندان شهدا دست می‌دهد اما بستگی دارد كه به قضایا چگونه نگاه كنیم؛ بالاخره شهدا كسانی بودند كه به وظایف خود به خوبی عمل كردند.

عدالت خداوند پاسخگوی تمام وقایع است

ایران‌دوست در پاسخ به اینكه در دوران كودكی هیچگاه نپرسیدید چرا شما باید از نعمت پدر محروم شوید، گفت: هر سكه‌ای دورو دارد و هر خوبی یك بدی دارد و خداوند عادل است و اگر چیزی را می‌گیرد قطعاً چیز بهتری می‌دهد و من به این مسئله ایمان دارم لذا همیشه سعی كردم این موضوع را بپذیرم.

وی پاسخ سئوال دیگر ما را مبنی بر اینكه آیا تلاش می‌كند تا روحیه ایثار را به فرزندانش منتقل كند، اینگونه گفت كه بله تلاش می‌كنیم اما در نهایت این فرزندانم هستند كه باید خودشان راه خود انتخاب كنند.

خصلت مشترك تمام فرزندان شهدا، وجود حس خواهر و برادری است

این فرزند شهید، در ادامه خصلت مشترك فرزندان شهدا را اعم از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، وجود حس خواهر و برادری دانست و گفت: این مسئله همانند آن است كه خون مشتركی در درون وجود فرزندان شهدا وجود دارد و یا اینكه یك احساس مشترك باعث ایجاد این نزدیكی‌ها می‌شود.

وی این نكته را یادآوری كرد كه بیشترین فشار و ناراحتی در فراق شهدا را همسران و مادران شهدا متحمل شده‌اند، گفت: مسلماً فرزندان شهدا هم تا آخر عمر نقصان نبود پدر را در وجود خود خواهند داشت یعنی تا آخر به دنبال گمشده خود هستند و یا دچار سوگ حل نشده می‌شوند.

ایران‌دوست در پاسخ به اینكه هیچگاه دوست داشتید راه پدر را ادامه دهید، گفت: بله، قطعاً همین طور است اما این كار هر كسی نیست و این واقعیتی است كه آن بازه زمانی به خاطر نفس امام، مدت خاصی بود و به راحتی هم آدم‌های آن مقطع زمانی به آن حجم تكرار نمی‌شوند.

پیام فرزند شهید دفاع مقدس به فرزند شهید مدافع حرم چیست؟

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به اینكه پیام شما به فرزند شهید مدافع حرمی كه به تازگی پدرش را از دست داده است، چیست؟ گفت: فرزند شهید شدن یك سعادت است كه نصیب انسان می‌شود و این افتخار فرزندان شهداست كه البته مسئولیت هم در پی دارد چرا كه باید میراث‌دار كسانی باشد كه كار خارق‌العاده ای انجام داده‌اند و باید تا آنجا كه در توان دارد سعی كند تا رفتارها و حركاتش رنگ و بوی پدرش را بگیرد و مسلماً این هم كار آسانی نیست.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۴۱۳/تکریم_پدران_آسمانی_در_سالروز_ولادت_ولایت_فرزندان_شهدا_در_ایثارگری_هم_راه_پدرشان_را_ادامه_می_دهند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: