Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@08:08:11 GMT

روزهای خوش آبی هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۵۱۴/روزهای_خوش_آبی_هرمزگان

به گزارش پارس نیوز، 

در این سرمقاله به قلم علی زارعی آمده است: در هفته جاری که معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران اقدام به افتتاح طرح های زیادی در هرمزگان کردند، طرح های آبی در صدر اخبار استان بود.

طرح هایی که می توانند تنش آبی استان را کمرنگ تر کند و بخشی از کمبود آب را برطرف نماید و دسترسی به آب آشامیدنی برای بندرعباسی ها سهل تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان، بهره برداری از طرح نوسازی 16 کیلومتری خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس و بهره برداری از مرحله نخست آب شیرین کن100هزار مترمکعبی بندرعباس از مهم ترین این طرح هاست.

آن طور که عنوان شده است با افتتاح طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان، کمبود آب شرب جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر در بندرعباس برطرف می شود.

همچنین جبران بخشی از کمبود آب شرب کلان شهر بندرعباس، استحصال حدود 700 لیتر در ثانیه آب از منابع آبخوان دشت شمیل و نشت آب سد نیان و جلوگیری از هدر رفت آب حاصل از شبکه ویر سد نیان از جمله اهداف و ضرورت های اجرای طرح سدهای شمیل و نیان است.

این طرح با هزینه 250 میلیارد ریال در مدت هفت ماه اجرا شد.

طرح نوسازی 16کیلومتر خط اول آبرسانی از میناب به بندرعباس نیز با هزینه 800 میلیارد ریال توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید که جلوگیری از هدر رفت آب تصفیه شده ارسالی از تصفیه خانه میناب به بندرعباس، کاهش چشمگیر نشتی آب در طول مسیر و افزایش ظرفیت انتقال آب از سد و دشت شمیل و نیان از جمله اهداف و ضرورت های اجرای این طرح می باشد.

مرحله نخست طرح آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو در بندرعباس به بهره برداری رسید که این طرح با هدف تولید بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز این شهرستان از آب خلیج فارس افتتاح شد.

ظرفیت تولید آب آشامیدنی این طرح در پایان اجرای مرحله نخست، 20 هزار متر مکعب در شبانه روز معادل 230 لیتر بر ثانیه است که با هزینه بالغ بر 2 هزار و 600 میلیارد ریال اجرا شده است و پس از اجرای مرحله نهایی، تولید آب از آبشیرین کن به 100 هزار مترمکعب در روز می رسد.

در حال حاضر آبفای هرمزگان با احداث 17سایت آبشیرین کن فعال با حجم سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال و حجم آب تولیدی به میزان 62هزار مترمکعب در شبانه روز در سطح شهرها و جزایر، بالاترین میزان سرمایه گذاری و بیشترین حجم نمک زدایی در سطح کشور از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی را داراست.

در واقع با تدبیر متولیان آب هرمزگان، تنش های آبی در استان بسیار کاهش یافت و از آن طرف هم نیاز است که در سایر حوزه ها از جمله کشاورزی و صنعت تدابیری اندیشیده شود تا مدیریت مصرف در این بخش هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۵۱۴/روزهای_خوش_آبی_هرمزگان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: