Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@07:25:49 GMT

فریب ژل‌های سفید کننده دندان را نخورید/ سکته مغزی، خطرناک، اما قابل پیشگیری است/ نکاتی برای درمان سریع سوختگی درجه یک

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۵۸۹/فریب_ژل_های_سفید_کننده_دندان_را_نخورید_سکته_مغزی_خطرناک_اما_قابل_پیشگیری_است_نکاتی_برای_درمان_سریع_سوختگی_درجه_یک

فریب ژل‌های سفید کننده دندان را نخورید/ سکته مغزی، خطرناک، اما قابل پیشگیری است/ نکاتی برای درمان سریع سوختگی درجه یک

خبرگزاری میزان- فریب ژل‌های سفید کننده دندان را نخورید، سکته مغزی، خطرناک، اما قابل پیشگیری است، نکاتی برای درمان سریع سوختگی درجه یک و ... را دربسته سلامت میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، فریب ژل‌های سفید کننده دندان را نخورید، سکته مغزی، خطرناک اما قابل پیشگیری است، نکاتی برای درمان سریع سوختگی درجه یک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را دربسته سلامت میزان بخوانید.

مهمترین عامل بروز سینوزیت را بشناسید

روابط عمومی انجمن راینولوژی ایران: ۲ نوع اصلی سینوزیت داریم که اولی شامل سینوزیت های حاد ناشی از باکتری ها یا ویروس بوده و بعدی سینوزیت مزمن است که علت آن کاملا ناشناخته نیست و برخی آن را التهابی و برخی عفونی دانسته اما هیچ کدام از آنها تاکنون ثابت نشده است. مشکل اصلی که ما در حال حاضر در جامعه با آن مواجه هستیم سینوزیت مزمن است. همچنین سینوزیت ناشی از قارچ نیز وجود دارد که ویژگی‌های خاصی داشته و در بیماران خاصی به وجود می آیند. سینوزیت های حاد باکتریال معمولا درمان دارویی داشته که در اغلب موارد به این درمان جواب می دهند و اگر فرد دچار عارضه شد نیز می توان با درمان دارویی آن‌ها را درمان کرد مگر اینکه در موارد خاصی نیاز به جراحی داشته باشد. مهمترین عامل بروز سینوزیت در افراد بزرگسال بیماری های تنفسی فوقانی ویروسی است؛ بعد از آن آلرژی از دیگر عوامل بروز سینوزیت است همچنین در کودکان نیز بیماری های ویروسی و آلرژی از دلایل بروز سینوزیت ها بوده و بهترین راه پیشگیری، کنترل این بیماری ها است.

عاداتی که بی‌شک به دیابت منجر می‌شود!

عصرایران: مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه (کافئین‌دار و بدون کافئین) می تواند حطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. مطالعه ای که در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی.اچ. چان انجام شد، نشان داد خطر ابتلا به بیماری دیابت در افرادی که روزانه شش فنجان قهوه می نوشند، نسبت به آنهایی که قهوه نمی نوشند، 33 درصد کمتر است. برخی اجزا قهوه به نظر می رسد مقاومت به انسولین را کاهش می دهند و ممکن است سوخت و ساز گلوکز، فرآیند تبدیل گلوکز به انرژی، را تقویت کنند. اگر تا دیر وقت بیدار می مانید ممکن است خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهید. مطالعه ای که به تازگی توسط دانشمندان کره ای انجام شد، نشان داد، افرادی که تا دیر وقت بیدار می مانند، احتمال بیشتری دارد به بیماری دیابت مبتلا شوند، حتی اگر هشت ساعت در شبانه روز بخوابند. افرادی که تا دیر وقت بیدار می مانند در برابر سطوح بالای نور مصنوعی از منابع مختلف مانند تلویزیون و گوشی های هوشمند قرار می گیرند، که این شرایط با کاهش حساسیت به انسولین و تنظیم ضعیف قند خون پیوند خورده است. همچنین، بیدار ماندن تا دیر وقت با کیفیت پایین خواب و کمبود خواب پیوند خورده است که می تواند در سوخت و ساز اختلال ایجاد کند. گرم کردن مجدد غذاهای آماده که در بسته بندی ها و ظروف پلاستیکی قرار دارند می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. دو ماده شیمیایی در تولید این بسته بندی ها و ظروف استفاده می شوند که با خطر افزایش یافته ابتلا به دیابت در کودکان و نوجوانان پیوند خورده اند. این مواد شیمیایی مقاومت به انسولین را افزایش می دهند، که در کنار فشار خون بالا از پیش زمینه های ابتلا به دیابت محسوب می شود. این که خود را از پرتوهای مضر و سرطان‌زای خورشید محافظت کنید، اهمیت دارد، اما مواجهه ناکافی با نور خورشید نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش دهد.


درد قفسه سینه را درست معنا کنید

جام جم: برای همه ما پیش آمده در حین دویدن یا فعالیت تحرکی دچار نوعی درد تیر کشنده در ناحیه قفسه سینه می‌شویم. این اتفاق نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز هنگام بازی و تحرک ممکن است رخ بدهد. بروز چنین دردی هنگام بازی شدید در کودکان می‌تواند طبیعی باشد. اما در فعالیت عادی اگر بروز کند باید بررسی قلبی نظیر اکو کاردیوگرافی شود تا احتمال بیماری‌های مادر زادی بویژه در کودکان منتفی شود. فعالیت فیزیکی بیش از حد متعارف در بزرگسالان که سالم نیز هستند می‌تواند باعث بروز تنگی نفس بشود. اما اگر تنگی نفس منجر به درد جلوی سینه شود، باید مورد بررسی قرار بگیرد. بویژه تنگی نفس و درد جلوی سینه در حین راه رفتن در مسیر بدون شیب همواره قابل بررسی است و بروز این علائم در بالا رفتن از پله‌ها کمتر از دو طبقه نیاز به بررسی دارد، ولی بیشتر از آن بر حسب سن و بیماری زمینه‌ای تا حدودی طبیعی است. اضطراب و استرس از علل درد جلوی سینه غیرقلبی به شمار می‌رود که با گرفتن شرح حال و معاینه بالینی قابل تشخیص و افتراق است و در صورت احراز و تائید، خوش خیم و درمان‌پذیر است. روند اثر‌گذاری استرس و اضطراب در بروز درد قفسه سینه به این صورت است که وقتی در یک موقعیت استرس‌زا قرار می‌گیریم غده‌ فوق‌کلیوی، آدرنالین آزاد می‌کند. این مسأله باعث افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و انقباض عضلات می‌شود. این تغییرات فیزیکی ناگهانی می‌تواند منجر به درد قفسه سینه شود‌. به بیان دیگر، درد و ناراحتی در قفسه سینه نشانه‌ای از فشار خون بالا است، بنابراین، افزایش فشار خون ناشی از استرس می‌تواند به درد قفسه سینه منجر شود .


معجزه باور نکردنی چند حبه سیر

سیر حاوی ماده «الیسون» است که جلوی ریزش مو را می‌گیرد و باعث تقویت ریشه‌های آن می‌شود. سیر بخاطر خاصیت آنتی‌بوتیک آن، سرماخوردگی و سرفه را درمان می‌کند. سیر التهاب سینوس را کاهش می‌دهد و جلوی سردردهای ناشی از عفونت سینوس را می‌گیرد. پزوریازیس نوعی عفونت شدید پوستی است و همراه با درد و خارش شدید است. درمان این بیماری سخت و نیازمند داروهای قوی است. با این همه خواص ضد التهابی سیر می‌تواند عوارض این بیماری را کاهش دهد و راه را برای درمان‌های طبیعی آن باز کند. باور می‌کنید که چند حبه سیر می‌تواند وزن اضافی شما را کاهش دهد؟ بله، تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که سیر حاوی آنزیم‌هایی است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و به کاهش وزن اضافی شما کمک می‌کنند. عرق سوز شدن پا باعث خارش، درد و سوزش در ناحیه پا می‌شود. راه حل آن در خوردن سیر است. سیر حاوی مواد ضد قارچی است و این بیماری را بصورت طبیعی درمان می‌کند. تب خال یک بیماری ویروسی است، که در اثر سرماخوردگی شدید در کنار لب و بینی بیمار ظاهر می‌شود. سیر می‌تواند جلوی شدت این بیماری را بگیرد، زیرا سیر خاصیت ضد میکروبی دارد.

هشدار؛ به چند دلیل با موهای خیس نخوابید!

وقتی با سر خیس روی بالش‌تان می‌خوابید، رطوبت به آن منتقل می‌شود و درنتیجه مقدار بسیار زیادی باکتری خطرناک روی آن جمع می‌شود. وقتی با موهای خیس می‌خوابید، امکان دارد به سرماخوردگی مبتلا شوید. این موضوع به‌خاطر رطوبت موها نیست بلکه علت آن همان باکتری‌هایی است که به‌‌واسطه‌ رطوبت در بالش‌تان جا خوش می‌کنند و با تماس چشم‌ها، دهان و بینی با آن موجب عفونت‌های میکروبی و ویروسی می‌شوند. قرار گرفتن پوست در معرض باکتری‌های مرطوب، بدن شما را در برابر ابتلا به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند. از شایع‌ترین مشکلاتی که برای‌تان پیش خواهد آمد می‌توان به شوره سر، ریزش مو و کچلی در ناحیه‌ی پوست سر اشاره کرد. شاید در ظاهر به نظر نرسد که بالش مرطوب و خوابیدن با موی خیس می‌تواند برای پوست و موی شما مشکلات جدی ایجاد کند. اما واقعیت این است که بالش مرطوب، بر شکل، حالت و شادابی مو تأثیر می‌گذارد. باکتری‌ها کار خود را می‌کنند و باعث می‌شوند موهایتان خشک و بی‌حالت شوند یا دچار خشکی پوست، آکنه و سایر آسیب‌ها و عفونت‌ها شوید.


با این ترکیبات غذاهایتان را به ابرغذا تبدیل کنید

دانه چیا از خانواده نعناع یکی از سالم‌ترین ترکیباتی است که می‌توانید از آن در غذاها استفاده کنید. این دانه‌های ریز منبع خوبی از اسید چرب امگا3 ALA است که بدن آن را تبدیل به DHA و EPA و امگا9 می‌کند. یک اونس چیا (دو قاشق چایخوری) شامل 11 گرم فیبر، چهار گرم پروتئین سیرکننده و چربی سوز، 18 درصد کلسیم و 30 درصد منگنز و منیزیم مورد نیاز روزانه و چند ماده مغذی دیگر ازجمله ویتامین B 1 و روی است. پاپریکا منبع خوبی از کاروتنوئیدهای دوست پوست مانند بتاکاروتن و ویتامین A است. لوتئین و زیگزانتین پاپریکا خطر ابتلا به آب مروارید و تباهی لکه زرد را کاهش می‌دهد، ویتامین C آن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و می‌تواند از ابتلا به سرطان پیشگیری کند. این ادویه همچنین حاوی بیوفلاونوئیدهایی است که به تقویت دیوارهای مویرگی کمک و از پارگی مویرگ‌ها و ایجاد وریدهای عنکبوتی جلوگیری می‌کنند. محتوای کپسایسین پاپریکا با شل کردن رگ‌های خونی فشار خون را کاهش می‌دهد و با افزایش متابولیسم کاهش وزن را به دنبال دارد. مزایای سلامت پنهان در دانه‌های عدس می‌تواند سوپ، سالاد یا هر غذای دیگری را به یک ابرغذا تبدیل کند. بیوتین و ال ـ آرژینین عدس، آن را به ماده‌ای مفید برای قند، کلسترول خون و فشار خون تبدیل می‌کند. همچنین پروتئین‌ها و فیبر محلول در عدس با تولید انرژی زیاد شما را مدت زیادی سیر نگه می‌دارد. عدس غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، منگنز، تیامین، فسفر، فولات، پتاسیم، ویتامین B6 ، مس و روی نیز است. التهاب را می‌توان به نوعی عامل ایجادکننده بیماری‌ها و مشکلات سلامت مختلف از جمله آرتروز، مشکلات قلبی، دیابت نوع 2 و آسم دانست. ادویه طلایی زردچوبه یک ضد‌التهاب طبیعی است و کورکومین، ماده فعال طبیعی موجود در آن، آنزیم‌هایی را که باعث التهاب می‌شوند، مهار می‌کند. مزایای فوق‌العاده کورکومین برای سلامت به مبارزه با التهاب محدود نمی‌شود. شواهد نشان می‌دهد کورکومین رشد برخی تومورها را نیز متوقف می‌کند.
؟؟؟
نکاتی برای درمان سریع سوختگی درجه یک
هلث دی نیوز: برخلاف سوختگی‌های درجه دو یا سه در سوختگی درجه یک، تنها لایه سطحی پوست درگیر می‌شود و اغلب به دلیل تماس پوست با سطوح داغ بوجود می‌آید. همچنین آفتاب سوختگی هم می‌تواند نوعی سوختگی درجه یک باشد. سوختگی درجه یک ممکن است موجب ورم خفیف، احساس درد و قرمزی در ناحیه آسیب دیده شود. به گفته کارشناسان اگرچه سوختگی درجه یک نسبت به انواع سوختگی‌ شدید، جدی نیست اما می‌تواند تا حدودی آزار دهنده باشد و درصورتیکه به درستی درمان نشود اثر زخم باقی می‌ماند. بلافاصله محل زخم را با آب سرد شستشو داده یا کمپرس آب سرد را در محل سوختگی قرار دهید. این کار را حدود ۱۰ دقیقه یا تا زمان تسکین درد ادامه دهید. ژل پترولیوم با نام تجاری وازلین را دو تا سه بار در روز روی محل سوختگی قرار دهید. از گذاشتن خمیر دندان و کره روی زخم خودداری کنید زیرا موجب عفونت می‌شود. از آنتی بیوتیک‌های موضعی استفاده نکنید. محل زخم را با باند غیر چسبنده و استریل بپوشانید. درصورتیکه محل سوختگی تاول زد از ترکاندن آن خودداری کنید. می‌توان از داروهای مسکن همچون استامینوفن و ایبوپروفن برای کاهش درد و التهاب مصرف کرد. پس از بهبود سوختگی سعی کنید محل زخم کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرد.


فریب تبلیغات گمراه‌کننده ژل‌های سفید کننده دندان را نخورید

ایسنا: این تبلیغات متاسفانه یک امر اشتباه را رواج می‌دهند و حتی در برخی موارد باعث حساس کردن دندان‌ها و وارد کردن آسیب‌های طولانی مدت به دندان‌های مصرف کنندگان می‌شوند. تنها استفاده از محصولات با نشان و مورد تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت بلامانع است. ساییده شدن بیش از حد دندان‌ها باعث حساس شدن دندان‌ها خواهد شد و در مواردی فرد مجبور به عصب‌کشی آن دندان خواهد شد. بنابراین باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از این پودرها و ژل‌های سفیدکننده به مرور زمینه ترک خوردگی و شکستگی دندان را فراهم خواهد کرد. اگر افراد به دنبال سفید کردن دندان‌های خود هستند، بهتر است با مراجعه به دندان‌پزشک و استفاده از روش‌هایی مانند بلیچینگ این کار را انجام دهند. افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های قلبی بیشتر در معرض خطر لق‌شدگی دندان‌ها هستند. بروز لق شدگی دندان هنگامی است که جرم و پلاک باکتریال، تا حد نسبتا زیادی نسوج نگه دارنده دندان را تخریب کنند. بسیاری از لق شدن‌های دندان بعد از اتمام درمان ارتودنسی کم می‌شود و دندان از حالت لقی خارج و محکم خواهد شد.

 


سکته مغزی، خطرناک اما قابل پیشگیری است

سکته مغزی یا استروک خطرناک‌ترین و در عین حال قابل پیشگیری‌ترین بیماری است که اگر به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان نیز خواهد بود و این در حالی است که میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در کشور حدود ۲۰ الی ۲۲ درصد است. برای جلوگیری از عوارض بعدی، باید علایم سکته مغزی را به موقع شناخت و برخی ملزومات را برای پیشگیری از ابتلا به آن رعایت کرد؛ چرا که سلول‌های سیستم اعصاب مرکزی پس از آسیب دیدن در سکته مغزی تقریبا غیرقابل بازگشت هستند. تغذیه مناسب و مصرف غذاهای کم چرب و کم نمک، ورزش، پیشگیری از چاقی، پرهیز از استعمال دخانیات و چکاپ سالانه از جمله راهکارهای جلوگیری از سکته مغزی به شمار می‌آیند و استعمال دخانیات و مصرف قلیان که امروزه به یکی از تفریحات جوانان تبدیل شده است، باید بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گیرد. برخی عوامل زمینه‌ساز سکته مغزی مانند سن، جنس و نژاد از کنترل فرد خارج هستند. اما با رعایت عوامل زمینه‌سازی مثل تغذیه که تحت کنترل خود انسان است، می‌توان از بروز سکته مغزی جلوگیری کرد.


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۵۸۹/فریب_ژل_های_سفید_کننده_دندان_را_نخورید_سکته_مغزی_خطرناک_اما_قابل_پیشگیری_است_نکاتی_برای_درمان_سریع_سوختگی_درجه_یک را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: