Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@17:41:24 GMT

۶۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال۹۸

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۴۹۵۸/۶۵_هزار_میلیارد_تومان_بودجه_عمرانی_سال۹۸

۶۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال۹۸

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید در شرایط اقتصادی کنونی، تحقق بودجه عمرانی بعید به نظر می رسد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یوناتن بت کلیا در خصوص بودجه عمرانی در سال ۹۸ گفت: براساس توضیحاتی که محمدباقر نوبخت در نشست فراکسیون امید داده است، برای سال آینده مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در نظر دارد که برای سال آینده پروژه عمرانی جدید طراحی نکند و تمام تلاش آن‌ها این است که طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانند.

۷۰ درصد بودجه عمرانی سال‌های گذشته تحقق پیدا نکرد
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشخص نیست چه میزان از بودجه عمرانی تحقق پیدا کند، عنوان کرد: بودجه عمرانی در سال‌های گذشته حتی ۷۰ تا ۸۰ درصد هم تحقق پیدا نکرد، این بودجه‌ها در بهترین شرایط اقتصادی در نظر گرفته شد و کشور برای تامین درآمد مشکلی نداشت، اما هرگز بودجه عمرانی ۱۰۰ درصد تحقق پیدا نکرد.

وی تاکید کرد: با این حساب باتوجه به اینکه شرایط اقتصادی در سال ۹۸ مناسب نیست، بعید به نظر می‌رسد بودجه پیش بینی شده برای عمران تحقق پیدا کند، بودجه عمرانی مظلومترین بودجه کشور است.

با جلب اعتماد مردم می‌توان سرمایه مردم را وارد چرخه اقتصادی کرد
بت کلیا در ادامه گفتگوبا اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: قانون اساسی بر واگذاری پروژه‌های به بخش خصوصی تاکید دارد و این کار می‌تواند مفید باشد، کسی که در پروژه‌ها سرمایه گذاری می‌کند می‌خواهد کار روزدتر به اتمام برسد تا به سرمایه اش برسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین پروژه زودتر به بهره برداری می‌شود، اشتغالزایی افزایش می‌یابد و کشور در زمان کمتری به توسعه می‌رسد، اما وقتی پروژه‌ها دولتی پیش برود و ۱۰ سال زمان ببرد تا به بهره برداری برسد، ضرری است که قابل جبران نیست.

فروش بیش از حد اوراق مشارکت به مفهوم آینده فروشی است
وی با اشاره به فروش اوراق مشارکت و آینده فروشی کشور توضیح داد: مشخص نیست اوراق مشارکت چه میزان بازدهی دارد و تا چه اندازه توانسته اعتماد مردم را برای خرید این اوراق جلب کند، متاسفانه اعتماد مردم از بین رفته است و دولت برای جلب اعتماد تلاش نمی‌کند، در گام اول انتظار می‌رود دولت نسبت به جلب اعتماد مردم اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس اظهار داشت: اگر اعتماد مردم به دولت و حاکمیت جلب شود، دیگر کسی پول و سرمایه خود را در خانه نگهداری نمی‌کند و مردم به فکر درآمد کاذب نخواهند بود بلکه برای پیشرفت کشور وافزایش رفاه‌شان مشارکت می‌کنند.

از تجربه کشور‌های دیگر برای مدیریت اقتصادی استفاده کنیم

بت کلیا در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی مشابه ترکیه، تاکید کرد: اگر از تجربه کشور‌های دیگر استفاده کنیم می‌توانیم موفق شود، اتفاقی که در زمینه ارز برای کشور رخ داد را مردم ترکیه هم تجربه کرده اند، مردم ترکیه با صحبت اردوغان جلوی بانک‌ها صف کشیدند تا ارزهایشان را به دولت برگردانند، این اتفاق به دلیل اعتماد مردم به دولت رخ داد.

مشخص نیست اوراق مشارکت چه میزان بازدهی دارد و تا چه اندازه توانسته اعتماد مردم را برای خرید این اوراق جلب کند.
وی گفت: مردم ایران، نجیبت ترین، با فرهنگ‌ترین و با ایمان‌ترین ملت جهان هستند که باید اعتمادشان جلب شود، آن‌ها از جانشان در دفاع مقدس گذشته اند بنابراین حتما می‌توان با جلب اعتماد مردم، از کمک و مشارکت آن‌ها استفاده کرد.

اوراق مشارکت نتوانست در پیشرفت پروژه‌های عمرانی موفق باشد

بت کلیا بیان داشت: اوراق مشارکت نتوانسته به پیشرفت پروژه‌های عمرانی کمک کند، چرا که نتوانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم تا اوراق مشارکت را خریداری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در روز‌های گذشته مهندسی به من مراجعه کرد که حدود ۲ میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد، شهرداری برای پرداخت بدهی زمین دور افتاده‌ای به این مهندس داده است که این زمین ارزش مناسبی ندارد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با چنین برخورد‌های اعتماد مردم سلب می‌شود، از این روی می‌گویم اوراق مشارکت نتوانست در پیش برد اهداف و پروژه‌ها موفق باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۹۵۸/۶۵_هزار_میلیارد_تومان_بودجه_عمرانی_سال۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: