Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:57:02 GMT

وقف سنتی حسنه برای رفع نیازمندی‌های جامعه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۰۰۱/وقف_سنتی_حسنه_برای_رفع_نیازمندی_های_جامعه

وقف سنتی حسنه برای رفع نیازمندی‌های جامعه

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سنت حسنه وقف از احکام متعالی اسلام برای رفع نیاز از جامعه است و این سنت حسنه با توجه به نیاز در جامعه بسته به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابلیت انعطاف داشته و جهت دهنده به نیات واقفان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسئولیت سازمان اوقاف را در حفظ و نگهداری موقوفات بسیار خطیر توصیف کرد و افزود: جلب اعتماد عمومی زمینه ساز رغبت بیشتر مردم به وقف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به نقش وقف در کاهش مشکلات جامعه کنونی و کشور اشاره کرد و گفت: برای داشتن یک جامعه توسعه یافته مردم و مسئولان باید در کنار هم باشند.

حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری افزود: این انتظار که همه مشکلات از سوی دولت و مجلس حل شود منطقی نیست و مردم هم باید به سهم خود در کاهش مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایفای نقش داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان مهمترین مشکلات کنونی کشور را در حوزه اقتصاد، فاصله طبقاتی، رفع فقر و بیکاری را حل کرد سنت حسنه وقف است.

حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، درباره میزان توجه نمایندگان مجلس برای بهره گیری از ظرفیت‌های سنت حسنه وقف در کاهش مشکلات کشور، گفت: وقف در هر دوره‌ای معطوف به از میان برداشتن یک نیاز است و مهمترین نیاز کنونی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی هم توجه به تولید ملی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی است.

وی افزود: برای ایفای نقش سنت حسنه وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی باید بستر‌هایی فراهم شود که نخستین آن‌ها آگاهی عموم مردم از کارکرد‌های گسترده وقف است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در راستای وظایف خود همواره یاور وقف بوده و در خدمت وقف و احیای موقوفات هستند.

حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری افزود: سازمان اوقاف و اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به ویژه در سال‌های اخیر با تلاش در راستای احیای موقوفات توانسته زمینه عمل به نیات واقفان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه، سنت حسنه وقف باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: وقف همواره سرمنشاء کار‌های خیر و حسنه در جامعه بوده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این دیدار گفت: حضور مردم در بقاع متبرکه یک ظرفیت برای نظام است و هیچ سنتی مانند سنت حسنه وقف قابلیت مبارزه با مشکلات جامعه را ندارد.

وی با بیان اینکه، حمایت از فرهنگ وقف حمایت از اسلام ناب و شعائر اسلامی است، افزود: ظرفیت عظیم وقف برای رفع مشکلات جامعه باید مورد توجه مسئولان و کارگزاران نظام باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به حمایت گسترده مردم از سنت حسنه وقف و بازسازی بقاع متبرکه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حضور مردم در بقاع متبرکه یک ظرفیت برای نظام است.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: دست کارگزاران وقف در ادارات اوقاف همواره آماده فشردن دست مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس است چرا که قدرت هم افزایی نمایندگان مجلس بسیاری از موانع اداری بر سر راه ترویج فرهنگ وقف و دیگر مسائل مربوط به بازسازی بقاع متبرکه و مساجد را برطرف می‌کند.

وی، خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس و فرمانداران به ادارات اوقاف گیلان شد و گفت: هیچ یک از ادارات اوقاف مکان دولتی ندارند و در املاک موقوفه مستقر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، کمبود اعتبارات دولتی را از مشکلات ادارات شهرستانی اوقاف گیلان برشمرد و افزود: با حجم گسترده فعالیت‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا در تامین اعتبارات دولتی، سازمان اوقاف توفیق بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه حمایت‌های دولت و مجلس در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: با وجود همه حمایت‌ها به خاطر اینکه حجم و دامنه ماموریت‌های اوقاف وسیع است نیازمند حمایت بیشتر مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس از این نهاد فرهنگی و دینی هستیم

 

انتهای پیام/م.ع

رفع نیازمندی جامعه با اجرای سنت حسنه وقف

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۰۰۱/وقف_سنتی_حسنه_برای_رفع_نیازمندی_های_جامعه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: