Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:09:15 GMT

۲۰کشته در حمله هوایی آمریکا به افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۵۰۱۱/۲۰کشته_در_حمله_هوایی_آمریکا_به_افغانستان

یک مقام محلی در شرق افغانستان اعلام کرد که بر اثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی در ولایت «کنر» دستکم ۲۰ غیرنظامی شامل چند زن و کودک کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عبداللطیف فضلی» از اعضای شورای ولایتی «کنر» اعلام کرد که در حمله هوایی اخیر در این ولایت دستکم 8 زن و 12 کودک کشته شدند.

به گزارش «رویترز»، در ماه‌های اخیر نیروهای امنیتی افغان با حمایت مشاوران آمریکایی و نیروی هوایی این کشور عملیات خود را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پس از این حمله که واکنش‌ها و انتقادات زیادی از جمله انتقاد «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان را در پی داشت، سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» مدعی شد که تلفات غیرنظامیان در این حمله نادرست است اما شماری غیرنظامی در این حمله زخمی شده‌اند.   «عبدالستار میرزاکوال» والی کنر نیز ضمن تایید تلفات غیرنظامیان در نتیجه این حمله گفت که شمار نامعلومی از غیرنظامیان در این حمله کشته شدند.   وی اظهار داشت: می‌دانیم که شماری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در این حمله کشته شدند و می‌خواهیم تیم حقیقت‌یاب  را برای بررسی این موضوع اعزام کنیم.   شمار غیرنظامیان افغان که در حملات هوایی آمریکا و نیروی هوایی افغانستان کشته شدند در سال جاری افزایش یافته است و براساس گزارش سازمان ملل در 9 ماه نخست سال جاری میلادی 313 غیرنظامی کشته و 336 تن دیگر نیز در این حملات زخمی شدند. این آمار افزایش 39 درصدی تلفات در زمان مشابه در سال 2017 را نشان می‌دهد.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۵۰۱۱/۲۰کشته_در_حمله_هوایی_آمریکا_به_افغانستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: