Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:24:37 GMT

زمین های بازی؛ خطری جدی برای ابتلا کودکان به بیماری های مرگبار

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۶۱۱/زمین_های_بازی_خطری_جدی_برای_ابتلا_کودکان_به_بیماری_های_مرگبار

زمین های بازی؛ خطری جدی برای ابتلا کودکان به بیماری های مرگبار

به گزارش خبرنگارحوزهکلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناسان اسپانیایی دانشگاه مادرید با تحقیق و نمونه برداری از شن و ماسه زمین های بازی مخصوص کودکان و نیز وسایل بازی آنها در سواحل دریاها دریافتند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرگبار جان کودکان را تهدید می کند.

براساس تحقیقات انجام شده باکتری ها و میکروب های بسیار خطرناکی از گروه خانواده C.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

difficile وجود دارد که می تواند جان کودکان را تهدید کند و سبب علائمی چون اسهال، آبریزش از بینی ، دل درد بسیار شدید، تهوع و کم آبی بدن شود.

در موارد ضروری حتی نیاز به عمل جراحی و خارج کردن بافت های آسیب دیده روده کودک در اثر این باکتری مقاوم به درمان وجود دارد.

کارشناسان معتقدند محل های بازی عمومی کودکان به ویژه زمین های شن و ماسه می تواند یک خطر بالقوه برای سلامت کودک باشد؛ خردسالان این شن و ماسه ها را در برخی اوقات می خورند و به این ترتیب باکتری های مرگبار وارد بدن آنها می شوند.

علاوه بر میکروب و باکتری در این زمین های بازی عوامل انگلی نیز به میزان زیاد وجود دارد و می تواند به سیستم گوارش کودک آسیب جدی وارد کند و منجربه بروز بیماری های عفونی در کودک شود.

این محیط ها برای بزرگسالان خطر جدی ندارد اما برای کودکان به دلیل سیستم ایمنی، گوارش ضعیف و نابالغ امکان ابتلا به انواع بیماری ها وجود دارد.

باکتری مقاوم به درمان C.Diff در شرایط بسیار سخت نیز می تواند زنده مانده و به بدن آسیب شدید برساند، این باکتری درمقابل بسیاری از آنتی بیوتیک ها از خود مقاومت نشان می دهد و روند درمان بیماری می تواند بسیار کند و سخت باشد.

بر این اساس کارشناسان به افراد توصیه می کنند چنانچه به همراه فرزندان خود به مسافرت های ساحلی می روند نظارت دقیقی برجلوگیری از آلودگی دست های کودکان خود به شن و ماسه داشته باشند، حتماً از یک زیرانداز تمیز برای بازی کودک خود در فضای باز استفاده کنند، در صورت وجود زخم یا بریدگی بر روی دست یا پا از بازی کردن فرزند خود با وسایل آلوده خودداری کنند؛ قبل و بعد از بازی حتماً فرزند خود را تشویق به شستشوی دست ها کرده و البسه فرزند را تعویض کنند.

وسایل بازی چون بیچله، سطل و سایر اسباب را به طور مرتب شسته و ضد عفونی کنند، چنانچه کودک در فضای باز در حال بازی است و در این فضا حیوانات نیز وجود دارند اجازه بازی به فرزند خود را ندهند زیرا امکان دارد که شن و ماسه موجود در کناره دریا آلوده به مدفوع حیوان باشد.

در صورت هرگونه علائم و مشکلات گوارشی در کودک در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Zoonoses و Public Health منتشر شده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

زمین های بازی هشداری جدی برای سلامت کودکان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۶۱۱/زمین_های_بازی_خطری_جدی_برای_ابتلا_کودکان_به_بیماری_های_مرگبار را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: