Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:09:45 GMT

پارلمان عراق ممنوعیت دادوستد مالی با کردستان عراق را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۷۶۹/پارلمان_عراق_ممنوعیت_دادوستد_مالی_با_کردستان_عراق_را_لغو_کرد

پارلمان عراق ممنوعیت دادوستد مالی با کردستان عراق را لغو کرد

اربیل – ایرنا- پارلمان عراق در تصمیمی جدید ممنوعیت دادو ستد با بانکهای منطقه کردستان عراق را که بعد از همه پرسی اعمال شده بود لغو کرد.

مسعود حیدر عضو کرد پارلمان عراق روز دوشنبه در گفتگو با رسانه های کردی در کردستان عراق با اعلام این خبر گفت: پارلمان عراق روز دوشنبه لغو تصمیم قبلی پارلمان را برای ممنوعیت دادوستد مالی توسط بانک مرکزی عراق با بانکهای مستقر در کردستان عراق را به رای گذاشت که با اکثریت آرا این تصمیم لغو شد و بدین ترتیب بانک مرکزی عراق داد و ستد رسمی خود را با بانکهای مستقر در کردستان عراق بار دیگر آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این عضو کرد پارلمان عراق بانک مرکزی عراق در نامه ای رسمی به پارلمان خواهان تصمیم گیری در خصوص تصمیم ممنوعیت داد و ستد مالی با اقلیم کردستان عراق شده بود که به درخواست ما این موضوع در نشست امروز دوشنبه به رای گیری گذاشته شد و خوشبختانه این رای گیری به نفع مردم کردستان عراق تمام شد.
براساس تصمیم شماره 58 پارلمان عراق بانک مرکزی عراق بعد از برگزاری همه پرسی موظف شد تمامی معاملات بانکی خود را با بانکهای فعال در کردستان عراق متوقف کند.
این ممنوعیت بخشی از ممنوعیت های اعمال شده بر منطقه کردستان عراق در پی اصرار رهبران این منطقه بر برگزاری همه پرسی یکجانبه در این منطقه بود که دادگاه فدرال قانون اساسی عراق آن را مغایر با قانون اساسی اعلام کرده است.
خاورم**351**380**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۷۶۹/پارلمان_عراق_ممنوعیت_دادوستد_مالی_با_کردستان_عراق_را_لغو_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: